نسخه چاپی

روانچی: بلوكه شدن اموال در لوكزامبورگ پیش از برجام بود

معاون وزیر خارجه در خصوص مصادره یك میلیارد و ششصد میلیون دلار دارایی ایران در لوكزامبورگ گفت: پول متعلق به بانك مركزی و در زمان تحریم‌ها در اروپا بوده و بدلیل تحریم‌ها امكان دسترسی به آن را نداشتیم.

به گزارش نما، مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه کشورمان پس از نشست "با آمریکای ترامپ چه باید کرد؟" که امروز سه شنبه به همت "دیپلماسی ایرانی" در محل روزنامه اطلاعات برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص نشست سوریه در اتحادیه اروپا گفت: صحبت‌های اولیه شده تا از ما هم دعوت به عمل آید که در این جلسه شرکت کنیم ولی این که در چه سطحی شرکت کنیم و اینکه شرکت کنیم یا نه را بررسی خواهیم کرد. ما با اتحادیه اروپا در موضوعات منطقه‌ای از جمله سوریه مذاکراتی داریم. با اروپایی‌ها چه در قالب اتحادیه اروپا و چه با تک تک کشورهای اروپایی در مورد مسئله سوریه، یمن و سایر مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی در خصوص مصادره یک میلیارد و ششصد میلیون دلار دارایی ایران در لوکزامبورگ نیز گفت: پول متعلق به بانک مرکزی و در زمان تحریم‌ها در اروپا بوده و بدلیل تحریم‌ها امکان دسترسی به آن را نداشتیم. در آن فاصله و قبل از مذاکرات برجام هم افرادی که در جهت ضدیت با جمهوری اسلامی ایران در آمریکا و خارج از آن فعالیت دارند تلاش کردند مصوبه داخل آمریکا که از دید ما کاملاً غیر عادلانه و بی پایه است را به خارج از آمریکا تعمیم دهند. این مبلغ الان در اروپاست و هیچ تحول جدیدی در چند روز اخیر رخ نداده و وکلای بانک مرکزی با وکلای شرکت لوکزامبورگ در تماس و درحال انجام مشورتهای لازم هستند که بتوانیم به این پول دسترسی پیدا کنیم، ولی همانطور که گفتم قبل از اینکه مذاکرات برجام شروع شود این اتفاق افتاد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...