نسخه چاپی

طلاق توافقی در صدر دعاوی خانوادگی

مدیركل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: طلاق توافقی همچنان در صدر دعاوی خانوادگی قرار دارد.

به گزارش نما، علی محمد زنگانه در نشست کمیته ملی پیشگیری از طلاق با اشاره به 20 خواسته اول کشور در 9 ماهه سال 95 اظهار کرد: مطالبه خسارت دادرسی، تأمین خواسته، مطالبه وجه و اعسار از پرداخت هزینه دادرسی جزء چهار خواسته اول است.

این مقام مسئول در معاونت اجتماعی قوه قضاییه افزود: طبق آمارهای موجود، طلاق توافقی در رتبه هشتم، مطالبه مهریه در رتبه نهم، الزام به تمکین زوجه در رتبه یازدهم، درخواست طلاق زوجه در رتبه دوازدهم، مطالبه نفقه در رتبه 18 و پرداخت اجرت المثل ایام زوجیت در رتبه 20 خواسته های کشور قرار دارد.

به گفته زنگانه طلاق توافقی همچنان در صدر دعاوی خانوادگی قرار دارد.

وی تصریح کرد که بر اساس پژوهش‌های انجام شده، 68 درصد کودکان کانون‌های اصلاح و تربیت، فرزندان خانواده‌های از هم پاشیده هستند.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه به بیان 20 اتهام نخست کشور پرداخت و گفت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی و ایراد صدمه بدنی غیرعمد چهار اتهام نخست را تشکیل می دهند. متاسفانه هنوز یکی از مشکلات جدی کشور، بحث خشونت است.

وی در ادامه به آمار 9 ماهه طلاق توافقی در سال های 94 و 95 پرداخت و افزود: بر اساس آمارهای موجود در 9 ماهه ابتدایی سال قبل، 120 هزار و 646 طلاق توافقی به وقوع پیوسته که این رقم در مدت مشابه امسال به 120 هزار و 525 کاهش یافته و می توان گفت طلاق توافقی در کشور به صفر رسیده است.

به گفته زنگانه، اعتیاد و نداشتن مهارت های ارتباطی از جمله دلایل اصلی وقوع طلاق توافقی است

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...