نسخه چاپی

شریعت نژاد در گفتگو با نما:

حفاظت از محیط زیست وظیفه همه مسئولین است/ سازمان منابع طبیعی برای حفظ محیط زیست تاكنون اقدامی انجام نداده است

عکس خبري -حفاظت از محيط زيست وظيفه همه مسئولين است/ سازمان منابع طبيعي براي حفظ محيط زيست تاکنون اقدامي انجام نداده است

نماینده مردم رامسر، عباس آباد و تنكابن، گفت: سازمان منابع طبیعی تا كنون نتوانسته اقدامات مناسبی در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در كشور انجام دهد.

شمس الله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و نماینده مردم رامسر تنکابن و عباس آباد در خانه ملت در گفتگو با نما، با اشاره به صحیت ها و بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حفاظت از محیط زیست، گفت: حفاظت از محیط زیست، حفاظتی از حیات تمام مخلوقاتی که خداوند خلق کرده است می باشد و وظیفه ما و تمام مسئولین است که از محیط زیست حمایت و حفاظت کنیم.
وی با تأکید بر این مطلب که مهمترین عنصر منابع طبیعی انسان ها هستند، گفت: اگر انسان ها خود را از منابع طبیعی جدا ببینند تخریب منابع طبیعی تشدید خواهد شد از این رو انسان ها باید خود را زیر مجموعه منابع طبیعی بدانند تا در بحث توسعه پیشرفت و دخالت در بهره برداری از منابع طبیعی جانب احتیاط را در نظر بگیرند.
نماینده مردم عباس آباد، رامسر و تنکابن در خانه ملت در ادامه بیان کرد: کشورهای جهان سوم و فقیر در جهت تأمین قوت خود تعداد دامها و برداشت های خود را از منابع طبیعی افزایش می دهند.
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی بیان کرد: بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری در حفظ محیط زیست به معنای این است که همه دستگاهها و نهادها و ملت ایران بگونه ای برنامه ریزی کنند که خروجی این برنامه توسعه منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست باشد.
وی افزود: چاره اساسی کار این نیست که بخواهند به نهادهای وابسته و زیر مجموعه محیط زیست اعتبار و پول بدهند تا بصورت فیزیکی از منابع طبیعی محافظت کنند، بلکه باید همه دستگاهها خود را مقید به حفظ منابع طبیعی بدانند و در راستای حمایت از محیط زیست تلاش کنند.
نماینده مردم رامسر تنکابن و عباس آباد در خانه ملت بیان کرد: اگر مسئولین درک درستی از منابع طبیعی نداشته باشند و استعدادهای منابع طبیعی را در نظر نگیرند و از بندهای سیاست های کلان در حفظ محیط زیست در برنامه های توسعه ای بهره نگیرند همواره تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را در کشور شاهد خواهیم بود.
شریعت نژاد پدیده ریزگردها در خوزستان را حاصل فرایند توسعه منطقه دانست و گفت: مسئولین با مهار آب بالا دست کارون، جراحی و انتقال حوزه های آب خیز به مناطق دیگر بدون آنکه حق آبه کارون و آب های بالادستی آن را درنظر بگیرند باعث شده اند تا امروز شاهد پدیده ریزگردها در خوزستان و برخی از نقاط کشور باشیم.
نماینده مردم رامسر، عباس آباد و تنکابن در خانه ملت ادامه داد: نادیده گرفتن محیط زیست و منابع طبیعی باعث فلج شدن اقتصاد یک استان یا کشوری می شود.
وی در خاتمه بیان کرد: سازمان منابع طبیعی تا کنون نتوانسته اقدامات مناسبی در جهت حفظ مناع طبیعی و محیط زیست در کشور انجام دهد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...