نسخه چاپی

نجومی بگیران جا به جا شدند نه بركنار!

موسوی لارگانی با اعلام خبر انتصاب صفدر حسینی در هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست، گفت: رئیس سازمان محیط زیست قطعا بدون دستور شخص رئیس جمهور و یا مقام بالاتر از خودش با توجه به این همه مباحثی كه در رابطه با حقوق های نجومی مطرح بوده نمی تواند این انتصاب را انجام داده باشد و در این مسئله قطعا خود رئیس جمهور دستور داده است.

به گزارش نما به نقل از میزان: ناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام خبر انتصاب صفدر حسینی در هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست، گفت: رئیس سازمان محیط زیست قطعا بدون دستور شخص رئیس جمهور و یا مقام بالاتر از خودش با توجه به این همه مباحثی که در رابطه با حقوق های نجومی مطرح بوده نمی تواند این انتصاب را انجام داده باشد و در این مسئله قطعا خود رئیس جمهور دستور داده است.

لارگانی افزود: باید تذکر از سوی نمایندگان مجلس در روزی که مجلس شروع به کار می کند به رئیس جمهور داده شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات نوبخت مبنی بر اینکه صفدر حسینی از ذخایر انقلاب است بیان داشت: این حمایت و انتصاب جدید صفدر حسینی در صندوق ملی محیط زیست نشان می دهد که انتصاب جدید او بدون ارتباطات نبوده و همین ارتباطات این انتصاب را رقم زده است.

موسوی لارگانی با کنار هم چیدن مسائل پیرامون حقوق های نجومی خاطرنشان کرد: در ابتدا آقای نوبخت گفت اینها حقوق شان متعارف و قانونی بوده و هیات مدیره ها تصویب کرده اند و درصدی از آن سود صندوق یا سود بیمه و یا بانک است. بعدا که مطالبه رهبری و مردم را دیدند گفتند ما با همه اینهایی که حقوق ناعادلانه گرفتند برخورد می کنیم، ابتدا در گزارشات تعداد نجومی بگیران را حدود 950 نفر اعلام کردند، اما بعدا به 394 نفر رسید.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همان 394 نفر هم که دولت می گفت برخورد کردیم الان یکی یکی در پست های دیگری به سر می برند، اظهار داشت: آنها فقط جایشان عوض شده و از صندوقی به صندوق دیگر و یا از بانکی به بانک دیگری رفتند و این با آن وعده هایی که داده شد مطابقت ندارد

موسوی لارگانی در خصوص فرمان مقام معظم رهبری برای بازگشت پول ها به بیت المال و قطع کردن دست نجومی بگیران از دست اندازی به بیت المال گفت: در بحث قطع دست ها از بیت المال قطعا این کار انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: ما از بازگشت پول ها اطلاع دقیقی نداریم اما بنا به گزارشاتی و دولت و دیوان محاسبات بیان می کنند آنها را می پذیریم که می گویند پول ها بازگشته است و چند نفر در زندان هستند.

وی افزود: اگر مسئله بازگشت پول ها مثل مسئله برکناری باشد بعید به نظر می رسد که این اتفاق افتاده باشد چون شاهد وضعیت برکناری هستیم.

موسوی لارگانی در ادامه خاطرنشان کرد: اسماعیل للـه گانی (مدیر عامل پیشین بانک صادرات ایران) هم اکنون مدیر موسسه مالی و اعتباری توسعه شده است.

خبرگزاری میزان اماده انتشار پاسخ مقامات دولتی در مورد ادعاهای مطرح شده در این مصاحبه است.

۱۳۹۵/۱۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...