نسخه چاپی

فروش مهدوی‌كیا چند میلیون سود داشت؟

عکس خبري -   فروش مهدوي‌كيا چند ميليون سود داشت؟

نشست خبری سرمربی، مدیر عامل و مالك باشگاه داماش عصر امروز در محل شركت توسعه سرمایه گذاری خودروی صدرا برگزار شد.

نشست خبري سرمربي، مدير عامل و مالك باشگاه داماش عصر امروز در محل شركت توسعه سرمايه گذاري خودروي صدرا برگزار شد و در طي آن ضمن معرفي حميد درخشان به عنوان سرمربي جديد داماش، امير عابديني و بهرام قوي‌دل درباره وضعيت اين باشگاه به خبرنگاران گفت‌وگو كردند.

به گزارش ايسنا، نشست خبري سرمربي و مسئولان باشگاه داماش عصر امروز در شركت توسعه سرمايه‌گذاري صدرا مالك اين باشگاه برگزار شد كه در ابتدا امير عابديني مدير عامل باشگاه با اشاره به دوران مديريتش در سال‌هاي دور در پرسپوليس گفت: اگر سابقه مديريت مرا مرور كنيد خواهيد ديد كه از سال 72 كه در پرسپوليس بودم درخشان به عنوان بازيكن مربي در تيم فعاليت مي‌كرد. درخشان هميشه دوره‌هاي فترت و گذار را در پرسپوليس طي كرده است.

در آن زمان‌ها هر گاه قرار بود يك مربي عوض شود دوراني كه تيم سرمربي نداشت درخشان هدايت تيم را بر عهده مي گرفت. من هميشه قصدم اين بوده كه از مربيان جوان حمايت كنم و به همين دليل در هر زماني كه در پرسپوليس بودم فرشاد پيوس را براي گذراندن دوره به كرواسي فرستادم و چهار تن ديگر را به انگليس.

*ترانسفر بازيكن آسان است اما مربي نه

هر گاه مربيان جوان ما آن قدر رشد كنند كه ما اولين مربي را ترانسفر كنيم مطمئن باشيد كه فوتبال ما به فوتبال اروپا طعنه مي‌زند. ترانسفر كردن بازيكن آسان است اما ترانسفر مربي‌ آسان نيست من با اين تفكر از مربيان جوان حمايت مي‌كردم.

*برخي استعفاي خود را گردن باشگاه مي‌اندازند

عابديني افزود: شما بپرسيد كه چرا برخي مربيان در فوتبال ما ثبات ندارند.

پاسخ اين است كه برخي از اين‌ها استعفا مي‌دهند ولي استعفايشان را به گردن باشگاه مي اندازند. به عنوان مثال مهدي دينورزاده فصل پيش پس از يك شكست در همان رختكن استعفا داد و من فردايش از طريق روزنامه‌ها مطلع شدم! اگر تصميم با خودم بود نمي پذيرفتم. همين طور اگر از قاسمپور بپرسيد به شما مي‌گويد كه او براي ماندنش در داماش استخاره كرد و خوب آمد اما چون مي‌ترسيد كه به بي‌پولي بخوريم و ترسش هم درست بود نماند. او مي‌گفت اگر به بازيكنان پول ندهيد بازي نمي كنند ولي بازيكنان ما تا آخر فصل پول نگرفتند و بازي كردند. تارتار هم در آخر فصل پيش گهر را به داماش ترجيح داد. در ميان مربيان سابق داماش فقط پوشنيك اخراج شد و آن هم به دليل كاري بود كه تا شش ماه همه رسانه‌ها از آن مي‌نوشتند. اين مربي براي اين كه فونيكه‌سي را به داماش بياورد از او پول خواسته بود.

مطمئن باشيد كه من براي اخراج چنين كسي لحظه‌اي تعلل نمي‌كنم. در نهايت بايد بگويم كه در ابتداي فصل شرايط ما بحراني بود و هنوز مالك جديد نيامده بود. اميد هرندي را دوستان ما در رشت پيشنهاد دادند و من هم همان ابتدا به او گفتم كه پول نداريم و خصوصياتم نيز اين گونه است. هرندي به خاطر باخت فجر اخراج نشد بلكه چيزهاي ديگري در ميان بود. يك نفر وقتي از مجموعه‌اي جدا مي‌شود كه مدت‌ها از آن مجموعه بد مي گويد درحالي كه خودش مدتي زيادي در همان مجموعه كار كرده است. ولي ما در برابر صحبت‌هاي هرندي صبر مي‌كنيم تا مشكلي پيش نيايد.

*فرگوسن هم مربي شود به او مشورت مي دهم

مدير عامل داماش در ادامه گفت: حتي اگر الكس فرگوسن روي نيمكت داماش بنشيند من حرف‌هاي مشورتي را به او مي‌زنم. هدايت با دخالت فرق دارد. شما زماني ماشيني را مي‌خريد و براي خود راننده استخدام مي‌كنيد اما اگر آن راننده بخواهد از چراغ قرمز عبور كند به او تذكر مي‌دهيم. من يك مدير فني هستم كه هر گاه لازم باشد به مربي‌ام مشاوره مي‌دهم. من به عنوان كسي كه در سال هاي 46 و 48 عضو تيم ملي بوده‌ام و مربيگري كرده‌ام حق دارم كه به مربيان مشورت بدهم. همين الان از درخشان بپرسيد كه در سال‌هاي گذشته او به من مشورت مي‌داده يا من به او. من به مربي جواني كه خودم پرورشش مي‌دهم مشاوره‌هاي لازم را مي‌دهم.

*از انتقال مهدوي‌كيا 400 ميليون سود كرديم

در ادامه خبرنگاري از عابديني پرسيد آيا همان طوري كه فصل قبل مهدوي كيا را به پرسپوليس داديد در اين فصل هم احتمال دارد درخشان را به آن بدهيد گفت:‌صادقانه بگويم كه براي استخدام درخشان با رويانيان صحبت كردم و درباره اين كار از او مشورت گرفتم. در ابتداي فصل هم خودم پيشنهاد دادم كه درخشان به پرسپوليس برود وبراي اين كار با رويانيان تماس گرفتم. فصل پيش هم مهدوي‌كيا را همين طوري به پرسپوليس نداديم. ما از انتقال او حدود 120 ميليون تومان از پرسپوليس گرفتيم و حدود 180 ميليون هم به مهدوي‌كيا نداديم. بنابراين چيزي حدود 400 ميليون تومان از اين انتقال سود كرديم.

*هزينه امسال داماش 15 ميليارد تومان است

بهرام قوي‌دل مالك باشگاه داماش در ادامه درباره اين كه چقدر امسال براي اين تيم خرج كرده است گفت: ما در سال گذشته كه اسپانسر پرسپوليس شديم 5.5 ميليارد تومان پول داديم. امسال هم آقاي عابديني گفتند كه خريد امتياز داماش 4.5 ميليارد تومان خرج دارد كه با احتساب هزينه‌هاي تيم خريد بازيكن و مسائل ديگر هزينه يك سال ما چيزي حدود 15 ميليارد تومان شد. ما در داماش تا سال 93 به فكر درآمدزايي از فوتبال نيستيم چرا كه امكانش وجود ندارد اما پيشنهادهايي را به استانداري گيلان داديم كه از طريق آن‌ها مي‌توانيم هزينه‌هايمان را جبران كنيم. يكي از اين پيشنهادهاي ما اين بود كه به جاي ورزشگاه عضدي يك ورزشگاه مدرن و پيشرفته درخارج از شهر بسازيم و در عوض ورزشگاه عضدي را به يك مركز تجاري يا مانند آن تبديل كنيم. سال بعد مي‌خواهيم تيم گراني را وارد ليگ كنيم كه بتواند سهميه ليگ قهرمانان آسيا را كسب كند. بنابراين افق ديد ما سه ساله است. ضمن اين كه در همين سه سال هم بعد تبليغاتي كار برايمان حائز اهميت است.

۱۳۹۱/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...