نسخه چاپی

نمازخانه‌هایی كه در فرودگاه‌ها كافی‌شاپ شدند!

علیرغم اینكه در فرودگاهها و سالن های ترانزیت، فضای بسیار بزرگی به فروشگاهها و كافی شاپ ها اختصاص یافته است، اما فضای نمازخانه ها بسیار كوچك بوده و این امر، مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

به گزارش نما، در حالی که ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام شناخته می‌شود؛ اما بررسی وضعیت نمازخانه فرودگاه‌های کشور، نشان از کم توجهی به این موضوع دارد؛ این در شرایطی است که بخش بزرگی از فضای ترمینال فرودگاه‌ها به فروشگاه یا کافی شاپ های بزرگ اختصاص یافته و در مقابل فضایی چندمتری و کوچک، برای ادای فریضه نماز در نظر گرفته شده است.

در این میان، کوچکی فضای نمازخانه های بخش ترانزیت بیشتر جلوه می‌کند؛ موضوعی که با مسئولان برخی فرودگاه ها هم مطرح شد، البته مسئولان دلایل متعددی برای کوچک بودن فضای نمازخانه ها عنوان می کنند. به گفته آنها در اغلب فرودگاهها، یک نمازخانه اصلی تعبیه شده و نمازخانه بخش ترانزیت به علت کمبود فضا چندان بزرگ نیست، در حالی که مشاهدات میدانی نشانگر آن است که در همین بخش ترانزیت ۵ تا ۶ فروشگاه وجود دارد.

البته ناگفته نماند که بحث کم توجهی به فریضه نماز در برنامه ریزی و زمانبندی سفرها هم مشاهده می شود. چندماه پیش بود که عدم توقف قطار برای ادای فریضه نماز در تعدادی سفرهای ریلی جار و جنجال بسیاری به پا کرد؛ این درحالی است که وجود فضا و زمانی مناسب برای ادای فریضه نماز در سفرهای ریلی و هوایی در ایران، به عنوان الگوی کشورهای اسلامی باید مورد توجه قرارگیرد و مسئولان و سیاست گذاران باید مدیران مربوطه رو مکلف کنند که تدابیر و امکانات لازم رو پیش بینی کنند.
منبع: مهر

۱۳۹۵/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...