نسخه چاپی

ابراز رضایت سردار سلیمانی از روند ساخت گنبد جدید حرم امام حسین(ع)

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از كارگاه‎‌ها و مراحل مختلف كار ضمن اظهار رضایت از روند انجام كار در این مجموعه، با اشاره به عظمت پروژه، از دست اندركاران تقدیر و تشكر كرد.

به گزارش نما، در این بازدید علی مهاجری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان و مجری ۲ پروژه ترفیع گنبد و مقاوم و لاغرسازی ستون‌های حرم مطهر سیدالشهدا(ع)، ضمن بیان توضیحاتی پیرامون چگونگی روند کار، اظهار کرد: ابتدا قرار بود فقط گنبد حرم مطهر سیدالشهدا به طول ۷ الی ۸ متر ترفیع پیدا کند و ساخته شود لیکن تولیت حرم مطهر پیشنهاد دادند که ستون‌ها اطراف مضجع نیز لاغر شوند.

وی افزود: مطالعات اولیه انجام شد و به این جمع‌بندی رسیدیم که امکان لاغر و مستحکم کردن ستون‌ها وجود دارد.

مهاجری با اشاره به اینکه ساختمان حرم مطهر مربوط به هزار سال پیش بوده که در دوره‌های صفویه و قاجار توسعه یافته است، ابراز کرد: به لحاظ دستکاری‌هایی که انجام شده بود، ستون‌ها به ضریح مطهر نزدیک شده بودند.

وی خاطر نشان کرد: تیمی از مجرب‌ترین مهندسین فنی و مشاوره بدون کمترین خطا روی پروژه کار مطالعاتی و محاسباتی انجام دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه تا به حال ۵۰ درصد از مجموعه‌ی حرم مطهر اعم از ستون‌ها، دیوار و پشت بام کاملا با آرماتور، میلگرد و بتن خودمتراکم مسلح شده است، افزود: مقاومت بتن بسیار بالاست و ان شاءالله تا ۴۰۰ سال آینده می‌تواند مقاومت داشته باشد.

در ادامه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از کارگاه‎‌ها و مراحل مختلف کار ضمن اظهار رضایت از روند انجام کار در این مجموعه، با اشاره به عظمت پروژه، از دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

۱۳۹۵/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...