نسخه چاپی

نماینده مردم زنجان در خانه ملت در گفتگو با نما:

كاشت سه درخت جایگزین مناسبی برای احیاء فضای سبز نیست/ لایحه هوای پاك راهی برای نفس كشیدن است

عکس خبري -کاشت سه درخت جايگزين مناسبي براي احياء فضاي سبز نيست/ لايحه هواي پاک راهي براي نفس کشيدن است

سخنگوی كمیسیون كشاورزی آب و منایع طبیعی گفت: نمایندگان معتقد هستند برای قطع درختان جایگزین مناسبی در اختیار نداریم چراكه در ازای هر درخت قطع شده سه درخت می بایست به عنوان جایگزین كاشته شود . با توجه به مشكلات زیست محیطی كشور ضرورت دارد به ازای هر قطع درخت، درختی كاشته شود.

علی وقفچی، نماینده مردم زنجان در خانه ملت و سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در خانه ملت درگفتگو با پایگاه خبری نما، به مناسبت هفته منابع طبیعی، گفت: برای این که انسان ها بتوانند یک نفس سالم بکشند نیازمند منبع تولید هوای سالم دارند و برای این که هوای سلام داشته باشند ضرورت دارد تا از محیط زیست حمایت کنند.
وی در ادامه افزود: منبع تنفس بشر گیاهان سبز و درختان هستند از این رو ضرورت دارد انسان با تمام توان از این مجموعه سبز حمایت و پاسداری کنند.
به گفته وقفچی اعضای سازمان محیط زیست در راستای توجه به هوای پاک و حفظ منابع طبیعی و به ویژه درختان و گیاهان لایحه هوای پاک را به مجلس ارائه کرده اند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی تصریح کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی در این ارتباط با بررسی لایحه هوای پارک از بخش های خصوصی و بخش های مربوطه استفاده کردند و مقدمات این لایحه را به تصویب رساندند و امیدوارند تا در در تصویب نهایی و تأیید شورای نگهبان فرصتی برای نفس کشیدن جنگل ها ایجاد شود.
وی گفت: با آمدن لایحه هوای پاک به مجلس بحث قطع درختان و استفاده از صنعت چوب تعطیل خواهد شد با اجرای این لایحه تمام مجوز صادره بعد از سه سال عملیاتی خواهد شد و بعد از آن دیگر هیچ فرد دیگری نمی تواند درختان را قطع کنند.
وقفچی با بیان این مطلب که این لایحه لایحه ای نیست که بتواند خواسته های نمایندگان را تأمین کنند، افزود: نمایندگان معتقد هستند برای قطع درختان جایگزین مناسبی در اختیار نداریم چراکه در ازای هر درخت قطع شده سه درخت می بایست به عنوان جایگزین کاشته شود و با توجه به مشکلات زیست محیطی کشور ضرورت دارد به ازای هر قطع درخت، درختی کاشته شود
وقفچی ادامه داد: در جهت جلوگیری از قطع درختان و تخریب جنگل می بایست از تمام ظریفت های موجود کشور استفاده بهینه برد و امیدواریم بتوانیم این میراث گرانبها را برای نسل های بعدی و اینده حفظ کنیم.
وی در خاتمه نداشتن برنامه های منسجم و کاربردی و حلقه های بهم پیوسته مدیریت کشور را از جمله مسائلی برشمرد که باعث ایجاد مشکلات ناموزون در کشور شده است و گفت: در بحث جنگل و فضای سبز و امیدواریم حلقه ها مرتبط در حفظ محیط زیست بصورت معنی دار ظاهر شوند تا در آینده برای کشور مشکلات جدیدی پدیدار نشود.


۱۳۹۵/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...