نسخه چاپی

درخواست دادستان كل آمریكا برای بركناری ۴۶ دادستان انتصابی اوباما

دادستان كل آمریكا خواستار استعفای ۴۶ تن از دادستان‌های آمریكایی منصوب شده در دوران اوباما شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از دادستان‌های فدرال که از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا منصوب شده بودند، قبل از درخواست جف سشنز، دادستان کل آمریکا از سمت‌هایشان کناره‌گیری کردند، اما ده‌ها تن از آنها هنوز در راس کار هستند و به همین دلیل وی از آنها خواسته تا کناره‌گیری کنند.

سارا ایسگور، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، تا زمانی که دادستان‌های جدید منصوب شوند، این افراد که از دوران اوباما در راس کار هستند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این مساله مرسوم است که ۹۳ دادستان آمریکایی همزمان با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید کناره‌گیری کنند و دادستان‌های فدرال که توسط سناتور ایالتی خودشان معرفی می‌شوند، از سوی رئیس جمهوری آمریکا انتخاب می‌شوند.

در همین حال، سناتور دایان فاینشتاین، از ایالت کالیفرنیا نگرانی خود را بابت این درخواست از سوی دادستان کل اعلام کرد و گفت: من بابت شنیدن این مساله بسیار شگفت زده شدم. من در ژانویه سال جاری میلادی، با مایک پنس، معاون ترامپ و دونالد مک‌گان، مشاور کاخ سفید دیدار کرده و درباره اینکه ایا به صورت گسترده می‌توان این تعداد دادستان را برکنار کرد، با این دو نفر به گفت و گو پرداختم.

۱۳۹۵/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...