نسخه چاپی

احتمال درگیری دوباره كُردها در «سنجار» عراق

شهر «سنجار» در غرب استان نینوی در عراق، هرچند در آتش‌بس به سر می‌برد، اما بیم آن می‌رود كه هر آن، درگیری میان نیروهای طرفدار بارزانی و پ.ك.ك از سر گیرد.

به گزارش نما، درگیری میان نیروهای «پیشمرگه روژآوا» که از سوی پیشمرگه کردستان عراق تجهیز و آموزش داده شده‌اند با نیروهای «یگان مدافع سنجار» که شاخه پ. ک.ک محسوب می‌شوند، فروکش کرده و منطقه در آتش‌بس به سر می‌برد.

روز ۱۳ اسفند گذشته، نیروهای «پیشمرگه روژاوا» به دستور وزارت پیشمرگه کردستان عراق، به سمت منطقه «سنجار» (شنگال) رهسپار شدند تا کنترل این منطقه را از نیروهای «یگان مدافع سنجار» که زیرمجموعه پ. ک.ک است، خارج سازد اما درگیری شدیدی بین دو طرف به عنوان دو نیروی کُرد، رخ داد.

به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، شخصیت‌ها و گروههای کردی علی رغم برقراری آتش‌بس، اما از بروز دوباره درگیری‌ها نگرانند و درباره آن هشدار می‌دهند.

«حیدر شوشو» از فرماندهان یگان مدافع سنجار در این خصوص می‌گوید که در درون شهر بیم از سرگیری دوباره درگیری‌ها می‌رود و گروههای امدادی از ترس آغاز دوباره درگیری‌ها و گسترش آن، شهر را ترک کرده‌اند.

او همچنین با بیان اینکه هر لحظه ممکن است آتش‌بس پایان یابد، از طرف‌های مربوطه خواست تا هرچه سریعتر وارد عمل شده و اوضاع را به حالت سابق بازگردانند و یک راه‌حل ریشه‌ای بیندیشند.

به گفته تحلیلگران سیاسی، درگیری میان حزب دموکرات کردستان به رهبری بارزانی و حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک / به رهبری عبدالله اوجالان) یک دعوای قدیمی است که در پی آن هر دو طرف تلاش دارند خود را نماینده کُردها در منطقه معرفی کنند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...