نسخه چاپی

گلایه پورمحمدی از وضعیت ارزی

عکس خبري -گلايه پورمحمدي از وضعيت ارزي

رییس سازمان بازرسی كل كشور با بیان این‌كه نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و متناسب با شرایط فعلی كشور هستیم، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسب نداشته باشیم عرصه برای سوء استفاده‌كنندگان و مجال برای تحریم كنندگان فراهم می‌شود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي عصر چهارشنبه با حضور در دومين همايش تجليل از كارآفرينان ماندگار صنعت استان آذربايجان شرقي با اشاره به دهه كرامت و تبريك ميلاد فاطمه معصومه(س) و ميلاد امام رضا(ع) گفت: اين همايش، همايش احترام به توليد، برنامه ريزي، تكريم از تلاش و همت است و بايد ادامه پيدا كند.

وي با اشاره به حادثه زلزله آذربايجان گفت: اين حادثه غم انگيز و درد بزرگي بود. كشور ما هم جزو كشورهاي آسيب پذير از نظر بلاياي طبيعي است. بحث گسل‌هاي زلزله در كشور ما جدي است. چون چند زلزله را در دوران مديرت خود در زمان وزارت كشور پشت سر گذاشتم مي‌دانستم زمان زلزله اين جا شلوغ است؛ بنابراين سعي كرديم گروه‌هاي بازرسي را فعال كرده و الآن هم آمده‌ايم بازرسي كنيم تا بدانيم چه كمكي مي‌توانيم به زلزله‌زده‌گان و دست‌اندركاران انجام دهيم.

پورمحمدي با بيان اين‌ اعتقاد كه كشور در شرايط سختي از لحاظ فشارهاي خارجي قرار دارد، گفت: اقتضاي اين موقعيت اين است كه همه با هم فكر كرده، به هم اعتماد كرده و دست به دست هم داده و مشكلات كشور را با برنامه‌ريزي، اراده و تلاش و نه صرفا با حرف و شعار رفع كرد. دغدغه‌هاي امروز ما اين است كه حرف ها زده مي‌شود ولي آنجا كه پاي عمل مي‌آيد سست شده و آنجا كه بايد همگرايي داشته باشيم جا مي‌زنيم. الان حوزه اشتغال، مصرف و اقتصاد ما با مشكلات زيادي روبرو شده است. اين شرايط نياز به برنامه‌ريزي‌هاي متناسب با خودش را دارد كه از اين جهت كاستي‌هايي داريم.

وي گفت: تحليل گران هم ناجوانمردانه عليه ما بسيج شده و بسيج مي‌شوند. فشارها از جوانب مختلف بر ما تحميل شده است. ما نيازمند يك برنامه ريزي منسجم و متناسب با اين شرايط هستيم تا بتوانيم از تحريم ها عبور كنيم. اگر برنامه ريزي مناسب نداشته باشيم عرصه براي سوء استفاده كنندگان و مجال براي تحريم كنندگان فراهم مي‌شود. ما از دو زاويه تحت فشاريم. عده‌اي طمع كارند كه اين موضوع فساد آور است. اگر اين عده مجال پيدا كنند به جامعه خود هم رحم نمي‌كنند؛ آنچه متاسفانه مي‌بينيم و شاهديم. اين عده از هيچ چيز پروا نمي‌كنند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين كه تحريم‌كنندگان هم آمدند ما را از پا در بياوردند كه اگر براي آن تدبير نكنيم دشمن بر فشارهاي خود مي‌افزايد، معتقد است: بايد برنامه ريزي كرد كه البته در اين زمينه با گرفتاري و كم كاري مواجه‌ايم.

پورمحمدي با اشاره به مشكلات ارز در كشور گفت: اخيرا در كشور در بازار ارز مشكل به وجود آمد ولي به تصميم جدي نمي‌رسيم. در اين زمينه كشمكش ها و بگو و مگوهايي مشاهده مي‌كنيم كه حوزه توليد، اشتغال و كارآفريني از اين بابت تحت فشار است. اين كشمكش ها بايد پايان يابد.

وي خطاب به كارآفرينان و صنعت‌گران ادامه داد: خواهش ما از شما اين است كه اين شرايط را به خوبي درك كرده و تا آنجا كه مي‌توانيد با صرفه جويي و استفاده از روش‌هاي نوين‌تر فضاي توليد را حفظ كنيد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به هدف مراسم يعني تجليل از كارآفرينان ماندگار صنعت از سوي جامعه اسلامي كارگران گفت: چند سالي است كه اين رسم خوب يعني تقدير از كارآفرينان و توليد كنندگان از سوي دوستان صورت مي‌گيرد. ما هم در حوزه دولتي و اداري بايد همت و تلاش كرده تا با برنامه ريزي‌هاي بهتر و دقيق‌تر اين فضا را حمايت و پشتيباني كنيم.

وي گفت: آنچه مهم است اين كه مردم ما در جايگاه بسيار برجسته‌اي از جهت تأثيرگذاري در تاريخ خود و تاريخ جهاني قرار گرفته‌اند. ما بايد اين فضا را در موقعيتي كه قرار داريم خوب احساس كرده و درك كنيم. اين موقعيت نه تنها ما را از اين مرحله عبور مي‌دهد بلكه جايگاه ما را در عرصه جهاني تثبيت خواهد كرد. جهان با مشكلات فراوان و عديده‌اي روبرو است كه شاهد آن هستيم.

پورمحمدي افزود: اين سنت تاريخ است كه اين سختي ها و اوضاع دشوار در چرخش است. مهم آن است كه از ظرفيت‌هاي خود خوب استفاده كنيم. اگر دغدغه داريم و ضعف ها را بيان مي‌كنيم به خاطر آن است كه از ظرفيت و توان كشور خوب استفاده نمي‌شود. اين همايش و جلسات نظير آن به هماهنگي‌هاي بيشتر، انديشه و تفكر قوي تر، برنامه ريزي‌هاي جدي‌تر كمك مي‌كند. بايد در سطوح مختلف هماهنگ‌تر عمل كرد تا از اين مرحله عبور كنيم.

همچنين در پايان از تعدادي كارآفرين نمونه صنعت استان با حضور رييس سازمان بازرسي كل كشور تقدير و تجليل به عمل آمد.

۱۳۹۱/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...