نسخه چاپی

تداوم پیشروی ارتش سوریه در حلب

آخرین تحولات میدانی سوریه حاكی از آن است كه ارتش این كشور مناطق بسیاری در اطراف ایستگاه پمپاژ آب «البابیری» در «الخفسه» را بازپس گرفته است اما تروریست‌ها همچنان حملات خمپاره‌ای در شرق و مركز كشور را ادامه می‌دهند.

به گزارش نما، ارتش سوریه گستره تسلط خود بر من منطقه اطراف ایستگاه پمپاژ آب در «الخفسه» واقع در ریف‌حلب شرقی را افزایش می‌دهد، این موضوع همزمان با پیشروی‌های ارتش در «درعا البلد»، هدف قرر دادن «النصره» در شرق دمشق صورت می‌گیرد.

یک منبع میدانی به «الوطن» سوریه گفت ارتش سوریه پس از آنکه سه‌شنبه هفته گذشته موفق شد بر ایستگاه «البابیری» مسلط شود، اکنون کنترل ۱۹ روستا در اطراف این ایستگاه پمپاژ را افزایش داده است اما تا کنون میزان آمادگی این ایستگاه برای آغاز دوباره پمپاژ آب با هدف تامین آب حلب که نزدیک دو ماه از قطعی آن می‌گذرد، مشخص نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: واحدهای مهندسی ارتش کار خنثی ‌سازی بمب‌هایی که داعش کار گذاشته را ادامه می‌دهند تا زمینه برای ورود مهندسان سازمان آب با هدف تخمین زدن حجم خسارت‌ها و ترمیم آنها فراهم شود؛ به نظر میرسد خسارت‌ها به این ایستگاه آب چندان جدی نباشد و بتواندر فاصله زمانی کم آن را جبران کرد.

از سوی دیگر برخی شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع النصره در شهرهای «عربین» و «غوطه شرقی دمشق» و «حرزما» را دوباره هدف قرار گرفته است. منابع میدانی نیز اعلام کرده‌اند ارتش ۷ تن از اعضای النصره را در منطقه «قابون» بازداشت کرده که در بین آنها فرمانده یکی از گروه های مسلح هم وجود دارد.

در همین راستا یک منبع آگاه در فرماندهی پلیس دمشق اعلام کرد گروه‌های تروریستی در منطقه «قابون» و اطراف «غوطه شرقی» با راکت، منازل غیرنظامیان در «برزه» را هدف قرار داده‌اند که منجر به شهادت یک زن و زخمی شدن ۶ نفر دیگر شد؛ دو خمپاره نیز به سمت شهر «جرمانا» در ریف دمشق شلیک شده اما مجروحی نداشته است.

در «دیرالزور» نیز داعش با خمپاره به منطقه‌های «القصور» و‌«الجوره السکنیین» حمله کرده که در نتیجه آن ۲۵ نفر که بیشت رآنها کودک بوده‌اند، زخمی شدند. خبرگزاری «سانا» نیز گزارش داد گروهک های تروریستی ۷ خمپاره به سمت منازل مردم در روستای «التاعونه» در «ریف مصیاف» شلیک کرده‌اند که چندین نفر طی آن زخمی شدند.

یک منبع رسانه‌ای به «الوطن» گفت نیروی هوایی سوریه عملیات‌هایی علیه مواضع داعش در « البویضه، قلیب الثور و اللویبده»در ریف حماه شرقی انجام داده‌اند که بیش از ۴۰ تروریست کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. ارتش سوریه همچنین مواضع داعش در شهرهای «اللطامنه، کفر زیتا، الصیاد و طیبه الامام» را بمباران کردند که ۱۳ تروریست در آن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری سانا در گزارشی اعلام کرد یگان‌هایی از ارتش با تروریست‌های «النصره» درگیری شده‌اند و توانسته‌اند برخی از ساختمان‌ها در منطقه درعا البلد را بازپس بگیرند؛ خبرگزاری «نووستی» روسیه هم اعلام کرد نسخه‌ای از بیانیه «اسامه ابوزید» سخنگوی گروهک‌های مسلح دریافت کرده و این بیانیه حاکی از آن است که یک توافق آتش‌بس در «حی الوعر» به دست آمده است.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...