نسخه چاپی

سرمایه گذارِ ۵۰۰ میلیون تومانی در شركت كاغذی به قتل رسید

۲۳ دی فردی با مراجعه به كلانتری ۱۳۱ شهرری به مأموران اعلام كرد: " برادرم بنام وحید ( ۳۲ ساله ) صبح چهارشنبه ۲۲ دی ۹۵ از منزلش در شهرری خارج و پس از آن مراجعتی به خانه نداشته است."

به گزارش نما، پلیس اگاهی تهران از شناسایی قاتل سرمایه گذار 500 میلیونی خبر داد.


23 دی فردی با مراجعه به کلانتری 131 شهرری به مأموران اعلام کرد: " برادرم بنام وحید ( 32 ساله ) صبح چهارشنبه 22 دی 95 از منزلش در شهرری خارج و پس از آن مراجعتی به خانه نداشته است."


پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

پرونده با موضوع "فقدان افراد" تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


اظهارات برادر فقدانی :
برادر فقدانی گفت : " مدتی پیش برادرم به واسطه معرفی یکی از دوستانش اقدام به سرمایه گذاری در زمینه واردات خودرو در یک شرکت خصوصی در میرداماد به مبلغ 500 میلیون تومان کرد؛ قرار بود شرکت در قالب یک قرارداد به تعهداتش عمل کند اما با وجود گذشت مدت زمانی طولانی ، این شرکت اقدامی در خصوص نکرد. براساس گفته های برادرم مدیر شرکت هم حاضر به بازپس دادن مبلغ سرمایه گذاری شده نبود. "


وی افزود: " صبح چهارشنبه 22 دی 95 برادرم برای ملاقات با مدیرعاملشرکت از خانه خارج شد و پس از چند ساعت، زمانیکه با شماره تلفن برادرم تماس گرفتیم، تلفن همراهش خاموش بود و مراجعتی هم به خانه نداشته است " .


شناسایی متهم تحت تعقیب دستگاه قضایی :
کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به دفتر کار این شرکت در میرداماد، و در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند شرکتی برای واردات قانونی خودرو توسط این شخص ثبت نشده است و اقدامات این شخص در خصوص واردات خودرو، صوری و کاغذی است؛ در ادامه کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی اینفرد بنام "خسرو . ن" ( متولد 1359 ) یکی از مجرمان سابقه دار در کلاهبرداری شدند که در سال 1391 با تأمین قرار، در قالب مرخصی از زندان آزاد و پس از آن متواری شده بود.


شکار تصاویر صحنه انتقال جسد :
کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ساختمان محل کار و در واقع محل زندگی این فرد اطلاع پیدا کردند که فقدانی در ساعت 09:30 روز 22 دی95 وارد ساختمان شده اما خارج نشده است. با بررسی تصاویر دوربین ها، کارآگاهان موفق به شناسایی صحنه ی انتقال بسته ای مشکوک توسط این فرد ساعت 13:30 جمعه 24 دی 95 شدند که به احتمال زیاد جسد فقدانی در آن بود.


کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو آردی به شماره انتظامی ایران 14/*** س 48 شدند که "خسرو . ن" بسته مشکوک حاوی جسد را در صندلی عقب آن قرار داده و از شرکت خارج کرده بود.


با شناسایی مالک خودرو به عنوان یکی از افراد شاغل در ساختمان، این شخص در اظهاراتش گفت : صاحب شرکت خودرو را از من امانت گرفت و در خصوص انتقال بسته مشکوک اطلاعی ندارم ".


دستگیری متهم و اعتراف به جنایت :
با توجه به شواهد بدست آمده و احتمال ارتکاب جنایت، کارآگاهان با شناسایی محل تردد "خسرو . ن" در ولنجک، وی را در حین تردد با یک دستگاه خودرو اپتیمای استیجاری دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .


"خسرو . ن" پس از انتقال به اداره پلیس آگاهی به ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد و گفت: " فقدانی برای پیگیری سرنوشت مبلغ سرمایه گذاری شده اش ( 500 میلیون تومان ) ، به دفتر مراجعه کرد؛ با یکدیگر درگیر شدیم؛ با شدت پیدا کردن درگیری، با ضربات متعدد تیغ موکت بری او را از ناحیه گردن مجروح کردم که به علت خونریزی همانجا فوت کرد . جسد را در داخل چندین لایه پلاستیک بسته بندی کردم ؛ پس از امانت گرفتن خودرو متعلق به یکی از افراد ساختمان، در روز تعطیل جسد را از ساختمان خارج و شهرستان آمل – بخش لاریجان – منطقه پلور منتقل و در دره های آن منطقه رها کردم " .



معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : "با توجه به اعتراف متهم ، کارآگاهان آگاهی تهران بزرگ به منطقه رها شدن جسد مقتول اعزام و به کمک سگ های جستجوگر بقایای بجای مانده از جسد را یافتند و به پزشکی قانونی منتقل کردند. "

سرهنگ کارآگاه حمید افزود: " با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت صادر و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. "

۱۳۹۵/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...