نسخه چاپی

جلوگیری از تشییع جنازه شهروند بحرینی

نیروهای امنیتی رژیم بحرین یك شهروند بحرینی دیگر را در جزیره ستره به شهادت رساندند.


به گزارش نما به نقل از فارس، حسن عبدالله 59 ساله بر اثر اقدام نیروهای رژیم آل خلیفه در شلیک گازهای سمی به داخل خانه های مردم در جزیره ستره شهید شد.

جنبش جوانان انقلاب در بحرین در بیانیه خود آورده است: این شهید در پی استنشاق گازهای سمی به بیمارستان السلمانیه منتقل شد و وضعیت او رو به وخامت گذاشت.

در همین حال، نیروهای رژیم بحرین جزیره ستره را برای جلوگیری از مراسم تشییع پیکر این شهید محاصره کردند.

شمار زیادی از خودروهای نظامی در میدان ورودی اصلی جزیره ستره همزمان با زمان مقرر برای آغاز مراسم تشییع مستقر شدند اما با وجود تدابیر شدید امنیتی، این مراسم به سمت گورستان روستای المهزه برگزار شد.

فعالان سیاسی و حقوق بشری از طریق شبکه های اجتماعی در اینترنت برای مشارکت در مراسم تشییع این شهید فراخوان دادند و مردم و اهالی پایتخت بحرین نیز به طور گسترده رهسپار محل برگزاری آن شدند.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمانهای حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابانها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.

پیش از این یکی از اعضای کنگره آمریکا از استفاده رژیم آل خلیفه از گازهای سمی علیه مردم معترض در بحرین حمایت کرد و آن را در راستای به اصطلاح خودش، پایان دادن به خشونتها دانست.

«دان بورتون» عضو کمیته امور خارجی در کنگره آمریکا با ستایش از رژیم آل خلیفه گفت: نظام بحرین از مدتهای مدیدی همپیمان و شریک راهبردی آمریکا بوده و هست.

۱۳۹۱/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...