نسخه چاپی

هفت فرزندم را فدای ایران می‌كنم

عکس خبري -هفت فرزندم را فداي ايران مي‌کنم

نیجریه كشوری آفریقایی است كه مردم ما شناخت زیادی از آن ندارند، اما به بركت فعالیت‌های شیخ ابراهیم زكزاكی مردم آن پیوندی ناگسستنی با انقلاب اسلامی پیدا كرده‌اند، به‌گونه‌ای كه حتی جوانان این كشور آفریقایی حاضرند برای دفاع از كشور جمهوری اسلامی ایران خون و جان هم بدهند.


نیجریه کشوری آفریقایی است که مردم ما شناخت زیادی از آن ندارند، اما به برکت فعالیت‌های شیخ ابراهیم زکزاکی مردم آن پیوندی ناگسستنی با انقلاب اسلامی پیدا کرده‌اند، به‌گونه‌ای که حتی جوانان این کشور آفریقایی حاضرند برای دفاع از کشور جمهوری اسلامی ایران خون و جان هم بدهند. «بلومبرگ» به تازگی در این باره گزارشی تهیه کرده و نسبت به این پدیده نادر به ترامپ و شاهزادگان سعودی هشدار داده است که «ترامپ تهدید می‌کند، ایران دوست می‌یابد.» در این گزارش، خبرنگار مستقیماً با دوستداران ایران مصاحبه کرده است؛ «بشر محمد، نجار نیجریه‌ای هیچ وقت در ایران نبوده، اما حاضر است تا پای جان برای این کشور بجنگد. او گفت که اگر ایران به کمک ما نیاز داشته باشد، آماده‌ایم برویم و حتی با خون خود به آنها کمک کنیم.» «شریف ابوبکر زکریا» که با هفت فرزندش در اتاقی کوچک زندگی می‌کند که در آن تصویری از امام خمینی(ره) نصب شده، به بلومبرگ گفته است اگر رهبر ایران بگوید، حاضر است فرزندانش را فدا کند. شریف می‌گوید: «عاشق آیت‌الله خامنه‌ای هستم.» شیخ «سانوس عبدالقادر» نیز که در یکی از محلات فقیرنشین کانو است، به تصاویر رهبر معظم انقلاب، سیدحسین نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان و شیخ زکزاکی که روی دیوار نصب شده، اشاره کرده و می‌گوید: «آنها از نظر ما قهرمانانی هستند که می‌خواهند به بشریت کمک کنند. آنها نماد انسانیت هستند.» «بلومبرگ» در پایان چند جمله می‌نویسد که هم برای مسئولان و هم برای مردم ایران بیدارکننده است: ۱ـ ایران توانسته است کیلومتر‌ها دورتر از خاورمیانه فارغ از تحریم‌های اقتصادی طرفدارانی سرسخت برای خود جذب کند. ۲ـ ترامپ باید بداند ایران در سراسر جهان پیروانی دارد که آماده‌اند از این کشور در برابر آمریکا دفاع کنند,۳ـ گسترش مذهب شیعه در مالی، موریتانی، بورکینافاسو، نیجریه و دیگر مناطق جهان، از جمله هند و چین، عربستان را نگران کرده است. از این‌گونه الگوها و نمونه‌ها بسیار است و این در حالی است که کمک‌های ایران در مقابل کمک‌های عربستان و آمریکا بسیار ناچیز است و به گفته یکی از فعالان در حد تکثیر یک کاغذ نیز نمی‌رسد.
به جرئت می‌توان گفت، عِرق ایرانی بودن این جوانان آفریقایی، لبنانی، سوری، عراقی و یمنی از بسیاری از روشنفکران و مسئولان ایرانی بیشتر است.

۱۳۹۵/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...