نسخه چاپی

پخش زنده مسابقات فوتبال در فیسبوك!

اگر از طرفداران پروپاقرص مسابقات فوتبال هستید و پخش زنده تمام مسابقات را نیز دنبال می كنید، جالب است بدانید كه فیسبوك نیز به زمره پخش كنندگان زنده مسابقات فوتبال پیوسته است!

به گزارش نما به نقل از وب سایت کلیک: اگر از طرفداران پروپاقرص مسابقات فوتبال هستید و پخش زنده تمام مسابقات را نیز دنبال می کنید، جالب است بدانید که فیسبوک نیز به زمره پخش کنندگان زنده مسابقات فوتبال پیوسته است!

فیسبوک در صدد این است تا قابلیت پخش ویدئو زنده خود را به طرز فوق العاده ای توسعه و گسترش دهد. این غول شبکه های اجتماعی در حال ورود به یک همکاری با لیگ برتر فوتبال و یونیویژن دپورتس است تا چشم همه طرفداران فوتبال را به خود خیره کند. نتیجه این همکاری چیزی نیست جز پخش زنده مسابقات فصل فوتبال آمریکایی به طور منظم است.

فوتبال در فیسبوک

بر اساس این قرارداد، فیس بوک قادر خواهد بود تا دست کم ۲۲ بازی از فصل ۲۰۱۷ را به صورت زنده برای ما پخش کند. اولین بازی در تاریخ ۱۸ مارس پخش خواهد شد که در آن آتلانتا یونایتد میزبان شیکاگو فایر است. این رویداد ورزشی با گزارش اسپانیایی در شبکه های یونیویژن پخش خواهد شد، اما کاربران می توانند در فیس بوک و در صفحه Univision Deportes این بازی را به زبان انگلیسی تماشا کنند و از آن لذت ببرند. البته شایان ذکر است که این اولین بار نیست که فیس بوک اقدام به پخش زنده مسابقات حرفه ای فوتبال می کند. فیس بوک هم اکنون ۴۶ بازی از لیگ برتر فوتبال مکزیک به نام Liga MX را به صورت زنده پخش می کند.

این در حالی است که یونیویژن دپورتس مسئول ارائه محتوای منحصر به فرد و گزارش بازی ها است. با توجه به نوشته مطبوعات، این بازی تنها فقط از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می شود، بلکه به جای آن بازی دارای امکاناتی از قبیل «گزارشگران مخصوص فیس بوک، گرافیک تعاملی پرسش و پاسخ از زبان طرفداران و مسابقات نظرسنجی» است. این در واقع یک گام بزرگ رو به جلو برای شرکت محسوب می شود.

پیش از این محتوای اکثر ویدئو های زنده در فیسبوک را خود کاربران تولید می کردند، اما حالا این اقدام فیسبوک برای چند شرکت بزرگ دیگر مانند آمازون و توییتر یک خبر بد محسوب می شود، چرا که آن ها نیز امیدوار بودند تا در آینده ای نزدیک به حوزه پخش زنده برنامه هایی با محتوای حرفه ای وارد شوند.

علاوه بر این، در خلال پخش مسابقات هیچ گونه تبلیغی برای کاربر نمایش داده نمی شود و این عالی است، البته این در حالی است که بندهای توافق نامه هنوز به بیرون درز نکرده است. ۴۰ برنامه به نام «Matchday Live» نیز توسط لیگ برتر فوتبال در فیسبوک تولید و پخش خواهد شد که محور اصلی آن بررسی صحنه های جذاب و مهم بازی ها علاوه بر بخش کارشناسی داوری و تحلیل بازی است.

همکاری قابل پیش بینی!

با توجه به مدیر شبکه، این همکاری بسیار طبیعی به نظر می رسد و واضح و مشخص است که شرکتی مانند فیسبوک مایل به انجام این گونه فعالیت هاست. این واقعیت دارد که طرفداران فوتبال محتوای ورزشی در فیس بوک را از طریق صفحات ساخته شده برای این منظور دنبال می کنند. اخبار مربوط به بازیکنان، پیش بینی و تجزیه و تحلیل ورزشی و غیره چیزی است که همه طرفداران را به خود مجذوب می کند.

خوان کارلوس رودریگز، مدیر شبکه یونیویژن دپورتس در بیانیه ای گفت: یونیویژن دپورتس به عنوان خانه و مرکز بی چون و چرای فوتبال در ایالات متحده، همراه با MLS و فیس بوک، متعهد به رشد ورزش در سراسر پلتفرم ها صرف نظر از یک زبان خاص است. علاوه بر این، شرکت بیش از ۱۸ میلیون بیننده انگلیسی زبان که فوتبال را در یونیویژن تماشا کرده اند، همراه با موفقیت ادامه دار پخش برنامه های MLS از جمله شکستن رکورد برای اولین باری فصل، یک مسیر طبیعی در این عصر جدید است.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که فیس بوک اخیرا پلت فرم دیگری را برای طرفداران در نظر گرفته است که مطمئنا آن ها را شگفت زده خواهد کرد. با توجه به دن رید، رئیس بخش مشارکت جهانی ورزشی فیسبوک، «بنابراین حتی اگر طرفداران به ورزشگاه نروند، می توانند بازی را در فیس بوک با یک نمایش خیره کننده از جزئیات تماشا کنند، در حالی که با جامعه بسیار بزرگی از درگیر طرفداران نیز ارتباط دارند.»

با توجه به مسائل ذکر شده، طرفداران فوتبال حالا می توانند به راحتی و در آسایش تمام در خانه بنشینند و در حالی که فوتبال مورد علاقه خود را از طریق فیسبوک به صورت زنده تماشا می کنند، با دیگر طرفداران نیز ارتباط داشته باشند و به اصطلاح با آن ها «کل کل» کنند!

در این موضوع هیچ شکی نیست که فیسبوک نه تنها با پیشرفت وسیع دیگر شبکه های اجتماعی خود را از غافله عقب نکشیده، بلکه هر روز در صدد این است تا با ابتکار عمل خود دست به اقدامی خیره کننده و جذاب برای کاربران بزند. مطمئنا فوتبال که پر طرفدارترین ورزش در میان مردم دنیا تلقی می شود، می تواند فیسبوک را به محیطی جذاب تر از گذشته تبدیل کند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...