نسخه چاپی

محمد حسینی در گفتگو با نما مطرح كرد:

سهم وزارت راه از درآمدهای جرائم رانندگی/ اطلاع نداشتن از منابع مالی وزارتخانه ضعف وزیر را نشان می دهد

عکس خبري -سهم وزارت راه از درآمدهاي جرائم رانندگي/ اطلاع نداشتن از منابع مالي وزارتخانه ضعف وزير را نشان مي دهد

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر وزیری از میزان اعتبارات مختص وزارت خانه خود اطلاعای ندارد باید پاسخگوی بی اطلاعی خود باشد.


محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات کشور و نماینده مردم تفرش، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به بی اطلاعی وزیر راه شهرسازی ازاعتبارات تخصیص داده شده به این وزارت خانه در جهت وصول جرائم راهنمایی رانندگی، گفت: قبل از مصوبه جدید مجلس کلیه اعدادی که از جریمه های رانندگی از سوی رانندگان به نیروی انتظامی وصول می شد به وزارت راه شهر سازی تخصیص داده نمی شد، اما در سال جاری بر اساس مصوبه جدید این عدد تغییر کرد و قسمتی از عدد وصول جریمه های رانندگی نیروی انتظامی کسر و به حوزه راه و شهرسازی واریز می شود.
وی با بیان این مطالب که وصول جریمه های راهنمایی رانندگی به عنوان بخشی از درآمد های عمومی به شمار می روند، افزود: از آنجایی که همواره مشاهده کرده ایم جرائم راهنمایی رانندگی از سوی رانندگان وصول می شده به عنوان درصدهایی که در قانون مشخص شده به حساب وزارت راه و شهر سازی واریز می شود.
به گفته حسینی قانون برای وزارت راه و شهر سازی مشخص کرده است که این وزراتخانه این رقم را از محل ردیف هزینه ای با مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه بودجه برای رفع نقاط حادثه خیز خط کشی و علائم راهنمایی رانندگی که در نهایت موجب کاهش تصادفات در کشور شود، هزینه کند.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بی اطلاعی وزیر راه و شهر سازی ازاعتبارات حاصله، ادامه داد: اگر وزیری از میزان اعتبارات مختص وزارت خانه خود اطلاعای ندارد باید پاسخگوی بی اطلاعی خود باشد، امامعاون امور مالی و شرکت های زیر مجموعه وزارت راه به شدت دنبال اجرا و تصویب این کار بوده اند و امروز نیز به دنبال رصد این موضوع هستند که تا با وصول جرائم از سوی رانندگان اعتبار مختص به راه و شهر سازی را جهت اجرای قانون به وزارت راه شهر سازی انتقال دهند.
نماینده مردم تفرش در خانه ملت تصریح کرد: بحث اصلی این است وزرا باید اطلاعاتی از ریز اقدامات وزارتخانه داشته باشند تا بتوانند درجهت پیشرفت اقدامات و برنامه های وزارتخانه مطبوع خود تصمیماتی را اتخاذ کنند.
وی وسیع بودن وزارت راه و شهر سازی را یکی از دلایل عدم اطلاع وزیر از اعتبارات ریز وزرات خانه دانست و گفت: وجود معاونت های بسیار در وزارت خانه راه و شهر سازی نیز باعث شده تا وزیر از اعتباراتی که به این وزارت خانه تعلق می گیرد اطلاعی نداشته باشد.
حسینی در خاتمه اذعان داشت: اطلاع نداشتن از منابع مالی وزارتخانه ضعف وزیر را نشان می دهد چراکه هر وزیر باید بدانند که وزارتخانه مطبوعش چه میزان اعتبار دارد تا بتوانند بر اساس اعتبارات تصمیماتی را اتخاذ کند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...