نسخه چاپی

افزایش 30 درصدی حقوق مدیران به تصویب نرسید

سخنگوی كمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی از رد مصوبه مجلس درباره افزایش ۳۰درصدی حقوق مدیران از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری تسنیم: محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی بخشی از مصوبات مجلس درباره لایحه برنامه ششم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مصوبات مجلس درباره لایحه برنامه ششم توسعه که پس از رفت و برگشت‌‌هایی بین مجلس و شورای نگهبان، مجلس بر آنها اصرار کرده بود، در مجمع تشخیص مورد بررسی قرار گرفته و مجمع نظر نهایی‌اش را اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که "نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه که میزان سقف دریافتی مدیران اختصاص داشت، چیست؟"، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه را از این لایحه حذف و با آن مخالفت کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اضافه کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بررسی و رد تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه اعلام کرده که مفاد آن می‌بایست در صورت ضرورت در قالب قانون جداگانه‌ای به تصویب مجلس برسد.

خدابخشی به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بازنشستگی پیش از موعد رانندگان کامیون که مجلس بر مصوبه قبلی‌اش اصرار کرده بود، اشاره کرد و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس درباره این بند از لایحه برنامه ششم توسعه نیز مخالفت و آن را به‌دلیل بار مالی رد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام با نظر مجلس درباره مرخصی 3روزه زایمان برای مردانی که صاحب فرزند می‌شوند، موافقت کرده که به این ترتیب به تصویب رسیده است.

طبق تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه که مجلس آن را تصویب کرده، شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس‌جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را به‌عهده دارند و بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی و محروم تا 30 درصد دریافت موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور کند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...