نسخه چاپی

كشف یك گورجمعی دیگر در موصل

نیروهای عراقی از كشف یك گورجمعی دیگر در استان نینوا در شمال عراق خبردادند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از "مهند محمود" فعال و روزنامه نگار در نینوا گزارش داد: نیروهای عراقی شامگاه روز (یکشنبه) یک گور دسته جمعی را با بیش از ۴۱ جسد شناسایی کردند که پیشتر بدست گروهک تروریستی داعش در شرق موصل اعدام شده اند.

محمود افزود: این گورجمعی در شهر "برطله" در شرق موصل در استان نینوا کشف شده و اجساد متعلق به نظامیان و غیرنظامیان می باشد. جسد یکی از نظامیان با درجه سرهنگ از طریق کارت شناسایی موجود در لباسهایش، شناسایی شده است.

در همین حال، حشد شعبی روز (شنبه) در بیانیه ای از کشف حدود ۵۰۰ جسد در یک گور جمعی در نزدیکی موصل خبر داد.


این گور جمعی در زندان 'بادوش' قرار دارد که صدها نفر که توسط گروه تروریستی داعش اعدام شده اند در آن مدفون هستند.


بنا بر اعلام حشد شعبی، اجساد مذکور متعلق به زندانیان غیرنظامی است که در اسارت داعش بوده اند.


بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، داعش در سال ۲۰۱۴ پس از به دست گرفتن کنترل این زندان حدود ۶۰۰ نفر را کشت. گزارش هایی نیز منتشر شدند مبنی بر این که داعش صدها زن ایزدی را در این زندان نگهداری می کرد.


حشد شعبی اضافه کرد که نیروهایش از جمله یگان هایی بودند که در باز پس گیری این زندان از تروریست ها با دیگر یگان های عراقی همکاری کردند.

در آبان ماه نیز نیروهای عراقی حین پیشروی به سوی شهر حمام العلیل نزدیک موصل گور جمعی دیگری را با حدود یکصد جسد که برخی سر از تنشان جدا شده بود، کشف کردند. بقایای به جا مانده در این گور نیز حاکی از آن بود که قربانیان غیرنظامی بوده اند.

گروهک تروریستی داعش در با تسلط بر استان نینوا در تابستان ۴۰۱۴، جنایات هولناک بی شماری را علیه نیروهای امنیتی، اهالی نینوا، موصل مرکز این استان و مناطق جنوبی و غربی آن مرتکب شد.


با آغاز عملیات آزادسازی این استان و پیشروی نیروهای عراقی، تروریست ها از روی عمد شماری از غیرنظامیان را اعدام کردند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...