نسخه چاپی

حسین بهرام نیا در گفتگو با نما:

چرخ مناطق آزاد تجاری ضد اقتصاد مقاومتی می‌چرخد

عکس خبري -چرخ مناطق آزاد تجاري ضد اقتصاد مقاومتي مي‌چرخد

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: بر روی مناطق آزاد در مجلس بحث است چراكه این مناطق مأوا و مأمنی برای واردات كالاهای در جه دو و سه چینی به كشور با قمیت گزاف شده است.

حسین بهرام نیا، عضو کمیسیون انرژِی و رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به عدم اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری، گفت: در مجموع در بحث اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری به دولت مردم تاکنون نمود اجرای این اقتصاد را بر سر سفره های خود ندیده اند.
وی در ادامه افزود: امروزه بسیاری از مسئولین کشور که در مقام علمی، سیاسی و دینی قرار دارند عدم اجرای صحیحی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت را تأیید می کنند.
نماینده مردم نهاوند با بیان این مطلب که اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت را تنها در حد حرف شاهد بوده ایم، گفت: ممکن است در برخی از زمینه ها اقداماتی در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی انجام شده باشد اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند باید با اجرای اقتصاد مقاومتی تحولی در کشور در زمینه اشتغال، رونق تولید و ارتقای وضعیت قبلی در کشور بوجود آید، متاسفانه نمود این اتفاقات را مردم در کشور شاهد نیستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس به نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد اشاره کرد و ادامه داد: امروز در مناطق آزاد نمودی از اجرای مقاومتی را مشاهده نمی کنیم بلکه کالاهای کشور بصورت خام به دیگر کشورها صادر می شود و ارزش افزوده را کشور وارد کننده به خود اختصاص می دهد.
بهرام نیا تصریح کرد: کشور وارد کننده محصولات خام ایران با انجام اقدامات فن آوری شده به چندین برابر قیمت به کشورمان می فروشند مثلا در همدان پوست احشام بصورت خام به کشورهای همسایه و دیگر کشورها صادر می شود و کشور مبدأ پوست خام وارداتی را با انجام اقداماتی که در بر روی آن انجام می دهد کالای بدست آمده از این فعل و انفعلات را با چندین برابر قیمت به کشورمان به فروش می رسد.
وی افزود: معتقدم دولت در امر اجرای اقتصاد مقاومتی نتوانسته به موفقیت هایی دست یابد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در مجلس ادامه داد: بر روی مناطق آزاد در مجلس بحث است چراکه این مناطق مأوا و مأمنی برای واردات کالاهای در جه دو و سه چینی به کشور با قمیت گزاف شده است.
بهرام نیا گفت: عملا در مناطق آزاد اقدامی در اجرای اقتصاد مقاومتی مشاهده نکرده ایم و عمدتا در مناطق آزاد تنها بحث واردات اجناس و کالاهای بنجل را شاهد هستیم.
عضو کمیسیون انرژِی مجلس در خاتمه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: واردات کالاهای بنجل به کشور ضربه ای برای کشور ما محسوب می شود چرا که امروز مسئولین با بی تدبیری مجوز واردات همه نوع اقلام را به کشور صادر می کنند که این نوع رفتار و ادامه روند باعث می شود تا اقتصاد کشور در آینده نچندان دور با مشکلات عدیده مواجه شود و در چند سال با عدم فعالیت کارخانجات و واحدهای تولیدی صنعتی که امروز فعال هستند مواجه خواهیم شد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...