نسخه چاپی

پیش‌بینی چهارشنبه‌سوری آرام در سراسر كشور

یك روز مانده به چهارشنبه‌سوری و اوضاع شهر آرام‌تر از قبل است، كمتر صدای انفجار از گوشه و كنار خیابان‌ها شنیده می‌شود و همه چیز آماده است برای برگزاری یك‌چهارشنبه‌سوری بی خطر.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: قریب به دو دهه است که آئین چهارشنبه سوری در کشور ما به شکل دیگری برگزار می‌شود و گویا از نظر برخی‌ها هر چه صدای انفجار و دوز مواد محترقه در این مراسم بیشتر شود سنت آریایی بهتر اجرا خواهد شد! در همین راستا هر چه به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی به حالت آماده باش در می‌آیند تا هم چهارشنبه سوری با خطر کمتری برگزار شود و هم خسارات ناشی از آن با سرعت بیشتری جبران شود. امسال اما به نظر می‌رسد جو به جا مانده از ریزش ساختمان پلاسکو و شهادت 16 آتش نشان باعث شده چهارشنبه سوری طور دیگری برگزار شود.

ایجاد کمپین #نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک

در همین راستا از مدتی قبل کمپینی در فضای مجازی و حقیقی با عنوان «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» تشکیل شد که کاربران این فضا با هشتگ#نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک مطالب و نظرات خود در این خصوص را به اشتراک می گذارند. این کمپین اما در فضای حقیقی نیز اعضای فعالی داشت که از جمله آن بازیگران، ورزشکاران، روزنامه‌نگاران ، معلمان و ... بودند.

دانش آموزان نیز به عنوان گروه‌های مخاطب و آسیب پذیر در چهارشنبه سوری استقبال بالایی از این کمپین داشته و ده‌ها هزار نفر از آنان در سراسر کشور با امضای طوماری در مدارس خود اعلام کردند که امسال چهارشنبه سوری را بدون خطر و در کنار خانواده برگزار خواهند کرد.

آماده باش دستگاه‌های امدادی

اورژانس و آتش نشانی نیز در این ایام در آماده باش هستند و آنطور که سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران به ایسنا گفته است تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی در این شهر در حالت آماده باش بوده و علاوه بر آن تیم‌های خودرویی و سیار نیز در نقاط مختلف تهران و به ویژه مناطقی که پیشتر حوادث بیشتری در آن رخ داده بود مستقر خواهند شد.

حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران نیز از آماده باش پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان ها در این شهر خبر داده است.

همراهی پلیس با مردم و برخورد با متخلفان

امسال پلیس نیز به عنوان یکی از دستگاه‌هایی که حضور پررنگی در مراسم چهارشنبه سوری و تامین امنیت آن داشته، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرده که پلیس اجازه جولان به اراذل و اوباش در شب چهارشنبه سوری را نخواهد داد و در کنار مردم است.

سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی نیز در این باره به ایسنا گفته که خوشبختانه مردم به بلوغی رسیده‌اند که خودشان این موارد را رعایت می‌کنند اما به‌هرحال پلیس بر کارهای خطرآفرین نیز نظارت دارد و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تخلیه هیجانی مثبت منعی ندارد، تصریح کرد: اتفاقا باید فرصت‌هایی را برای تخلیه هیجانی مثبت جوانان ایجاد کنیم.

سخنگوی ناجا در عین حال اضافه کرد: اما کارهای خطرآفرین و کارهایی که برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کنند، ممنوع بوده و پلیس حتما با متخلفان برخورد می‌کند.

منتظرالمهدی تاکید کرد که مراسم چهارشنبه‌سوری باید محله‌محور برگزار شود.

سردار ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت نیز از برخورد با متخلفان و همچنین اخلال گران نظم ترافیکی در این ایام خبر داده است.

یک روز مانده به چهارشنبه سوری اوضاع شهر آرام‌تر از سال‌های قبل است. آرامشی که پیش بینی می‌شود تا فردا نیز تا حد زیادی ادامه داشته باشد و مراسم چهارشنبه سوری امسال با مصدوم و جان باخته کمتری برگزار شود.

۱۳۹۵/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...