نسخه چاپی

سود سهام عدالت چقدر است؟

كمترین سود در طول ۳ اعلام سود سالانه سهام عدالت، 90 هزار تومان سال گذشته ۴هزار میلیارد و بیشترین سود ۷هزار میلیارد بوده است كه بین ۴۹ میلیون نفر تقسیم می‌شود و حدود ۹۰هزار تومان میانگین سهم هر نفر خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از اتاق خبر 24؛ پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تعداد کل مشمولانی که در سهام عدالت ثبت نام قطعی کردند ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر است و حدود ۲ میلیون نفر از دنیا رفته‌اند و وراث آنها باید حضوری مراجعه و صورت‌حساب را دریافت کنند.

او افزود: تا امروز حدود ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در قید حیات هستند که می‌توانند وارد سامانه سهام عدالت به‌نشانی www.samanese.ir شوند که امروز ششمین روز رونمایی آن را پشت سر گذاشتیم و مشمولان با رقم یکان کد ملی خود وارد این سامانه شوند و صورت‌حساب خود را مشاهده کنند.

پوری حسینی با اشاره به بازدید مشمولان سود سهام عدالت از این سامانه گفت: تا امروز ۲۲ میلیون نفر وارد سامانه شدند و وضعیت خودشان و سود تعلق گرفته را مشاهده کردند که خود یک رکورد جهانی به حساب می‌آید و علاوه بر این در مدت دو هفته گذشته ۳۰۰ هزار تماس با تلفن گویای سازمان خصوصی سازی به‌شماره ۸۳۳۳۸ گرفته شد و کارشناسان به سؤالات مردمی پاسخ دادند.

او ادامه داد : اتفاقی که افتاده این است که به مشمولان سهام عدالت بعد از ۱۰ سال گفته شد چه‌مقدار سود به آنها تعلق گرفته است که برای افراد مختلف متفاوت است و برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این رقم ۱ میلیون تومان و برای دیگر افراد ۵۳۰ هزار تومان است.

پوری حسینی افزود: ۶۰ شرکت سرمایه پذیر داریم که از یک درصد تا ۹۰ درصد به سبد سهام عدالت اختصاص یافته است و نکته مهم اینکه در حال حاضر سهم هیچ شرکتی متعلق به هیچ یک از مشمولان نیست.

او با اشاره به نحوه توزیع سود سهام عدالت گفت: سود تا پایان سال ۹۴ که پایان ۱۰ساله بود دریافت و به حساب خزانه واریز می‌شد اما بعد از اتمام ۱۰ساله باید به اطلاع مردم می‌رسید که این کار انجام شد و سود سال ۹۴ در سال ۹۵ و سود سال ۹۵ در سال ۹۶ واریز می‌شود و به برگزاری مجمع شرکت‌ها برمی‌گردد.

پوری حسینی افزود: کمترین سود در طول ۳ سال گذشته ۴ هزار میلیارد و بیشترین سود ۷ هزار میلیارد بوده است که بین ۴۹ میلیون نفر تقسیم می‌شود و حدود ۹۰ هزار تومان میانگین سهم هر نفر خواهد بود.

او گفت: تا امروز هیچ برگه سهمی بین مشمولان توزیع نشده و آنها اجازه خرید و فروش را تا زمان تعیین شرکت‌های واسط ندارند همچنین ما اجازه برای ثبت نام جدید نداریم و بعد از تعیین تکلیف این به‌جامانده‌ها خواهیم پرداخت.

پوری حسینی افزود: اگر امروز سهام را آزاد می‌کردیم و به مردم می‌دادیم مشخص نبود سهام کدام شرکت را به مردم می‌دهیم اما قطعاً باید به‌صورت استانی سهام واگذار می‌شد که شرکت‌های استانی قابلیت واگذاری سهام را نداشتند و این مسائل از حوزه اختیارات سازمان خصوصی سازی خارج است.

او گفت: از دو سال گذشته مقدمات واگذاری شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به شرکت‌های واسط را تهیه کردیم و به دستگاهها و وزارت‌خانه‌ها مراجعه کردیم ولی تا به امروز تبدیل به قانون نشده است و این خود جای سؤال است.

پوری حسینی افزود: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ۱۰۰ درصد قانون را درست اجرا کنیم. ما میزان سود تعلق گرفته را در گام نخست به آنها اطلاع دادیم و باید دولت و مجلس با کمک یکدیگر به بخش‌های مغفول مانده سهام عدالت بپردازند.

او با اشاره به پیمودن بخشی از راه دراز اجرای سهام عدالت گفت: ما این را قبول داریم که هنوز بخش مهمی از راه پیموده نشده است اما مهم این بود که مردم بدانند دولت نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست.

۱۳۹۵/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...