نسخه چاپی

دلیل مصرف بالای انرژی در ساختمانها استفاده از وسایلی است كه40سال قبل در دنیا منسوخ شده

به گزارش نما - حهان اقتصاد نوشت:عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی با تأکید بر این نکته که ایرانیان شیوه مصرف درست منابع و انرژی را نیاموخته‌اند، از مسئولان خواست که در عرصه فرهنگ‌سازی و تغییر رویکردها در جامعه، اقدامات لازم را انجام دهند.



فرزاد کیاست گفت: هنوز رسیدن به مرحله بحرانی برای مردم قابل‌درک نیست درحالی‌که این اتفاق با توجه به روند مصرف انرژی و منابع در کشور، دور از انتظار نبوده و اگر بر همین منوال جلو برویم، تا سال ۱۴۰۵ به یکی از واردکنندگان عمده انرژی در جهان تبدیل خواهیم شد.

کارشناس حوزه انرژی ساختمان تأکید کرد: در حال حاضر مصرف انرژی و سایر منابع ازجمله آب در ایران کمتر از کشورهایی چون، کانادا، چین و آمریکاست اما در این کشورها شاهد درآمد بالا و تولید ناخالص داخلی قابل‌توجهی هستیم درحالی‌که در ایران از ثروت و سرمایه موجود خرج کرده و چند برابر تولید، مصرف می‌کنیم.

کیاست استفاده از تجهیزات قدیمی که مربوط به ۳۰ یا ۴۰ سال قبل بوده و در کشورهای سازنده، منسوخ شده‌اند، حضور افراد غیرحرفه‌ای در صنعت ساختمان که از اصول و استانداردهای این بخش اطلاعی ندارند، استفاده از نوع معماری که با اقلیم ایران سازگار نیست و بی‌توجهی مسئولان نظارتی بر رعایت اصولی مانند مبحث ۱۹ که چندین سال از تصویبان می‌گذرد اما همچنان الزام اجرایی ندارد و موضوعاتی ازاین‌دست را ازجمله چالش‌های بخش صنعت ساختمان دانست.

عضو انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی افزود: اگر بتوانیم از تجهیزات و سیستمهای گرمایشی و سرمایشی به‌روز استفاده کنیم تا ۸۰ درصد امکان حفظ انرژی فراهم می‌شود.

۱۳۹۵/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...