نسخه چاپی

دژاگه:فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی كرد مثل بازی بارسلونا

به گزارش نما - تماشاگران امروز نوشت: اشکان دژاگه اعتقاد دارد بازگشتش به ولفسبورک مثل یک رویا بوده است.

اشکان دژاگه و افتادن اتفاقات خوب. تاریخ برای او یک بار دیگر تکرار شد. حس اش مثل همان حس سال های قبل بود. تازه و هیجانی. سال ها در ولفسبورگ درخشید و حالا می خواهد روزهای خوبش را در بازگشت به این تیم تکرار کند. اشکان در نخستین گفت و گویش با رسانه های آلمانی حس یک کودک را داشت. نمی توانست علاقه ای که داشت را کتمان کند. از دیدن دوستان قدیمی اش ذوق زده شده بود و مدام می گفت: «کاری می کنم تا هواداران و مربیان پشیمان نشوند از اینکه دوباره به من اعتماد کرده اند. آمده ام تا دوباره روزهای خوب را تکرار کنم و همان اشکانی باشم که انتظارش را داشتند.» هرچند دژاگه در روزهای ابتدایی به دلیل عدم صدور ITC نمی توانست برای تیمش به میدان برود اما حالا برای تکرار رویاهایی که در سر دارد نقشه های زیادی کشیده است. با ملی پوش فوتبال ایران گفت و گو کرده ایم و او از سال عجیبی که پشت سر گذاشت برای مان گفت. از اینکه تقدیر چطور او را دوباره به جایی برد که آرزویش بود.

واقعا بازگشت به ولفسبورگ تا این برایت نزدیک به آرزو بود؟
خود آرزو. وقتی با پیشنهاد بازگشت روبرو شدم شاید از خوشحالی خوابم نمی برد. من خاطرات زیادی را در این تیم داشتم. کمتر آدم هایی هستند که در زندگی دوباره به عقب برگردند و شرایطی که قبلا داشتند را تجربه کنند اما این اتفاق برای من افتاد. همان زمان گفتم که همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. از قطر تا آلمان خیلی کوتاه بود.برای من که این طور گذشت.

خیلی ها از این انتقال به عنوان یک اتفاق عجیب یاد کردند.خودت هم این نظر را داری؟
همان طور که گفتم آرزوی من بازگشت به ولفسبورگ بود. شاید برای خیلی ها هم عجیب باشد که دوباره برگشته ام. می خواهم این طور به این ماجرا نگاه کنم که من خودم را جزئی از هواداران می دانم. چند سال از بهترین روزهای عمرم را کنار آنها گذراندم و این بهترین اتفاق است. آن زمان هم با سایت ولفسبورگ مصاحبه کردم و گفتم که برای کمک آمده ام. امسال شرایط چندان خوب نیست. البته اوضاع خودم هم در ابتدا خوب نبود اما حالا شرایط فرق می کند.

انتقاد از اشکان زیاد است.خیلی ها می گویند تو آن بازیکن سابق نیستی و بازی در قطر کمک زیادی به تو نکرده است.
انتقاد همیشه هست .نمی دانم باید در این مورد چه چیزی بگویم اما مشکلی برای کمک کردن به تیمم ندارم. کار کمی سخت است اما می توان اتفاق های خوبی را رقم زد.

فکر می کنی این کمک کردن تو به کجا ختم شود.آیا می توانی تیم را در بوندس لیگ نگه داری؟
ما تیمی کار می کنیم و هدف بقا است. بچه ها دارند تمام تلاش شان را می کنند و در هر بازی فقط سه امتیاز را می خواهند. قطعا باید هدف همین باشد که به دسته پایین تر سقوط نکنیم. می شود نتایج خوبی گرفت و در بونس لیگا ماندگار شد.

تا دو هفته پیش نگرانی ها در این مورد بود که مصدومیت تو مانع از این می شود که بتوانی برای ایران بازی کنی. آن هم در دو بازی سخت با قطر و چین.راستی بازی با قطر برای تو یادآور روزهای خوب است.
خب من در نخستین روزهایی که برای ایران بازی کردم به قطر گل زدم. شک نداشته باشید که بازی با قطر و چین از سخت ترین بازی های ایران خواهد بود. اما تیم ما هم در بهترین شرایط قرار دارد. در تیم ملی همه یک دل هستند و می دانیم که هدف مان چه چیزی است.

می توانی برای ایران بازی کنی؟
شرایطم خوب است و اگر کادر فنی صلاح بداند من مشکلی ندارم.

بازی های رفت که تمام شد بیشتر علاقمندان به فوتبال از این می گویند که ایران به جام جهانی صعود کرده است.نظر تو در این باره چیست؟
ما تا آخرین روزها باید بجنگیم. هیچ چیز برای ما تمام نشده است و در مرحله اول بازی سخت با قطر را در پیش داریم. پس از آن باید در تهران به مصاف چین برویم. تیمی که سرمایه گذاری زیادی را کرده است و مربی خوبی هم دارد. شک نداشته باشید که هیچ کدام از بازی های ما آسان نیست و هنوز به جام جهانی نرفته ایم. کمی غفلت کافی است تا همه چیز به ضرر ما شود. تازه پس از گرفتنش امتیاز این بازی می توانیم درباره صعود حرف بزنیم.

خودت دوست داری صعود تیم ملی را پیش بینی کنی؟
واقعا نمی شود. بازی بارسلونا مقابل پاریسن ژرمن را کمتر کسی پیش بینی می کرد. هر لحظه ممکن اس ورق برگردد. ما از همان روز نخست یک هدف داشته ایم و آن صعود به جام جهانی بوده است. خدا را شکر تیم ملی شرایط خوبی دارد و بازیکنان هم در اوج آمادگی هستند.

در ماه های قبل اختلاف های زیادی وجود داشت. بین کی روش و برانکو.کی روش با فدراسیون و ... حتی زمانی بحث رفتن این مربی مطرح بود.
کی روش یک مربی حرفه ای است. من دوست ندارم درباره اتفاق هایی که افتاده حرفی بزنم اما هر مربی ای در هر جایی که هست برای تیم خودش تلاش می کند. داستان کی روش متفاوت است. او سرمربی تیم ملی است وطبیعی است که بیشتر در چشم باشد. امیدوارم هر مشکلی که وجود دارد برطرف شود تا ایران بتواند روزهای خوبی را تجربه کند.

سال گذشته که با شما حرف می زدیم می گفتی که تا به حال عید نوروز را در کنار خانواده نبوده ای. احتمالا امسال هم در اردوی تیم ملی هستی.
واقعا نمی دانم. همیشه دوست داشته ام در این لحظه در کنار خانواده ام باشم. من نوروز را دوست دارم و همیشه احترام زیادی برای این رسم مردم عزیز ایران قائل هستم. آرزو می کنم مردم ایران همیشه سربلند باشند و در دوستی و آرامش نوروز را جشن بگیرند. ایرانی هایی که در آلمان هستند جشن های خوبی برگزار می کنند.

اشکان تا چه زمانی می خواهد به فوتبالش ادامه بدهد؟
این سوال را جواب نمی دهم.

در مقطعی بارها بحث حضور شما در ایران و به خصوص پرسپولیس مطرح بود آیا...
نمی دانم. هر پیشنهادی بوده به مدیر برنامه هایم شده است. من فوتبال ایران و مردم ایران را خیلی دوست دارم.

۱۳۹۵/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...