نسخه چاپی

علی معلم به روایت داریوش ارجمند

داریوش ارجمند باحضور در برنامه «فرمول یك» درگذشت علی معلم را غافلگیر كننده توصیف كرد و او را فردی با اخلاق، كاردان و عاشق ایران دانست.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، علی ضیا سه‌شنبه ۲۴ اسفند در پی درگذشت ناگهانی علی معلم تهیه‌کننده سینما، منتقد و مدیر مسئول مجله «دنیای تصویر» در برنامه صبحگاهی «فرمول یک»، میزبان داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت بود.

ارجمند در ابتدای برنامه گفت: «این اتفاق را به همه به ویژه خانم معماریان تسلیت می گویم. از دیشب نتوانستم به او زنگ بزنم، آخر زنگ بزنم چه بگویم؟ علی معلم مردی استثنایی در مطبوعات و سینما بود. او تحصیل کرده تلویزیون و منتقد بسیار بزرگ و تهیه‌کننده درجه یکی بود. مجله او یکی از بهترین و باشرف ترین مجلات سینمایی کشور به حساب می آید.»

او افزود: «او عاشق حافظ و برگزار کننده تنها جشنواره خصوصی این مملکت بود که بارها خواسته‌اند آن را وارد تقویم جشنواره‌ها کنند و به آن رسمیت ببخشند. جشنواره حافظ پایگاه خوبی برای هنرمندان به ویژه پیشکسوتان بود و در این مراسم از خیلی ها تقدیر شده بود.»

ارجمند با بیان اینکه معلم آرزوهای بزرگی برای سینما داشت، تصریح کرد: «او آرزومند بود غبار از تاریخ ایران بزداید و شخصیت هایی را که قدری به آنها بی‌توجهی شده نشان دهد. او این اواخر خیلی کوشش کرد فیلم کوروش را بسازد. خانواده او نیز از عالمان دین بودند.»

این بازیگر باسابقه یادآور شد: «از دست دادن او، اتفاق خیلی بدی بود اما من فکر می کنم او توفیق بسیار زیادی در سینما پیدا کرد. نمی‌دانم دیگر چه کسی پیدا می شود با وجود مشکلات بسیار زیادی که از پیدا کردن اسپانسر، تا فحاشی علیه او بعد از برگزاری هر جشنواره، وجود داشت، دوباره حاضر شود جشنواره خصوصی راه بیندازد.»

او تاکید کرد: «با آخرین غزلی که از حافظ در مجله «دنیای تصویر» مرور کرده بود، به نظر می رسید خبر داشت می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد؛ رونق عهد شباب است دگر بستان را، می‌رسد مژده گل بلبل خوش الحان را...»

ارجمند ادامه داد: «او به چیزهایی که می نوشت ایمان داشت. انسان با اخلاقی بود و یک حاشیه بداخلاقی از او در عمر 50 و چند ساله اش نمی بینید. عاقبت کار همه همین است اما خوش به حال کسانی که وقتی می روند ما می نشینیم و از سجایای اخلاقی شان می گوییم. به ویژه درباره معلم که لازم می دانم به او ادای دین کنم.»

او در پایان گفت: «من یک فیلم با او کار کردم و لذت حضور تهیه کننده را بردم. این اواخر سناریویی داشت که با من درباره آن صحبت کرده بود اما...»

۱۳۹۵/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...