نسخه چاپی

اهدا نشان لیاقت به سفیر ایران در قطر

جانشین امیر و ولیعهد قطر ضمن اشاره به توجه ویژه امیر دولت كشورش به حسن روابط همسایگی با ایران، به مناسبت پایان ماموریت سفیر ایران در این كشور، نشان لیاقت را به وی اهدا كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، عبدالله سهرابی سفیر ایران در قطر به مناسبت پایان دوره ماموریتش روز گذشته به دیدار ولیعهد قطر رفت.

در این دیدار «شیخ تمیم» که در غیاب «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» مسئولیت کشور قطر را بر عهده دارد به پاس تلاش‌های سفیر ایران در قطر به منظور پیشبرد همه جانبه روابط دو جانبه و منطقه‌ای، نشان لیاقت را به نیابت از سوی امیر و دولت و مردم کشورش به وی اهداء کرد.

سفیر ایران در این دیدار ضمن اشاره به رخدادهای سیاسی در جهان اسلام و مسائل بیداری‌ اسلامی در کشورهای عربی، اظهار داشت که در طول سه سال ماموریتم در قطر، با توجه به حضور ایرانیان زیادی که نقش اساسی در تداوم روابط دو کشور دارند با مشورت و رایزنی‌های فراوان در جهت پیشرفت روابط دو کشور تلاش کردم.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت دولت و مردم قطر توانستیم روابط صمیمی را در همه عرصه‌ها توسعه دهیم و رفت و آمدهای هیئت‌های فراوان از جمله، 3 بار سفر امیر دولت قطر به جمهوری اسلامی ایران و سفرهای نخست وزیر و وزراء و سایر مسئولان عالیرتبه سیاسی نظامی و امنیتی گویای این نکته هستند.

سهرابی گفت: متقابلاً سفرهای ریاست محترم جمهوری و معاون اول و دیگر وزراء و شخصیت ها و استانداران و نمایندگان مجلس به قطر نیز صورت گرفت که بر توسعه روابط دو کشور تاکید دارد.

وی با بیان این که ضرورت دارد روابط دو کشور با درایت و مصلحت و حکمت بیش از گذشته تداوم پیدا کند، ضمن تشکر از حضور هیئت قطری در اجلاس غیرمتعهدها در تهران خواستار همکاری‌های بیشتر در این عرصه شد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ولیعهد و جانشین امیر قطر نیز ضمن تحسین تلاش‌های فراوان سفیر ایران در طول مسئولیت خود ابراز امیدواری نمود که همواره حامی روابط دو کشور بوده و با توجه به اهمیت راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و با عنایت به پتانسیل‌های فراوانی که در این کشور وجود دارد اظهار امیدواری نمود تا روابط دو کشور بیش از گذشته گسترش یابد.

وی با اشاره به توجه ویژه امیر دولت قطر به حسن روابط همسایگی و صمیمی و قدیمی دو کشور و حضور هیئت عالیرتبه قطری در اجلاس غیرمتعهدها را گویای اهمیت جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در مسایل بین‌المللی و جهان اسلام و منطقه دانست و خواستار تداوم همکاری‌ها شد.

با پایان یافتن دوره ماموریت عبدالله سهرابی در قطر،آسایش به عنوان سفیر جدید ایران راهی دوحه خواهد شد.

۱۳۹۱/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...