نسخه چاپی

دفاعی كه مقدس شد

صالح اسكندری

فردا 31 شهريور آغاز هفته دفاع مقدس است. دفاعي که مقدس شد چون دري از درهاي بهشت را به روي ملت شايسته ايران گشود. امام علي‏عليه السلام فرمودند:"إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أوليائِهِ، جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند آن را بر روي اولياي خاص خود گشوده است." ملت ايران در 8 سال جنگ تحميلي در زمره اولياء خاص خداوند متعال قرار گرفت تا شرافت يابد از دين خدا دفاع کند. ملتي که به نام خدا انقلاب کرده بود 2887 روز در بوته امتحان پايداري و استقامت قرار گرفت تا ثابت کند شايستگي بهشت موعود را دارد.
32 سال پيش در 31 شهريور 1359 رژيم تا بن دندان مسلح بعث که مستظهر به حمايت غرب و شرق بود با چراغ سبز آمريکا در روياي تسخير سه روزه تهران از زمين و آسمان و دريا به ايران حمله کرد و مردم ايران را در معرض يک امتحان الهي قرار داد. ابتلايي که پس از 8 سال عيار ملت ايران را بالا و بالاتر برد و جماعتي را به درجه اولياي الهي رساند.
در آن ايام سخت آغاز جنگ ارتش منسجم و سپاه وفاداري چون امروز براي دفاع از کشور وجود نداشت. برخي مقامات عالي کشور نظير رئيس جمهور وقت به جاي هدايت جبهه خودي در صف دشمن بودند و ويروس نفاق در کالبد جوان انقلاب توليد بيماري کرده بود. اوضاع نابسامان و آشفته سالهاي اول انقلاب اسلامي بعضا موجب غفلت هايي شده بود تا برخي تحرکات منطقه اي عليه منافع و امنيت ملي ناديده انگاشته شود. از برخي از اين غفلت ها مثل تلاش براي انحلال ارتش بوي خيانت نيز بلند بود. غفلت تاريخي 31 شهريور1359 از تحرکات دشمن بعثي در مرزهاي غربي و جنوبي کشور و تباني قدرتهاي بزرگ براي ناکام گذاشتن نهال نوپاي انقلاب ، ايران اسلامي را آماج جنگ ناجوانمردانه اي کرد که هر چند در نهايت با رشادت رزمندگان اسلام و از جان گذشتگي جوانان اين مرز و بوم، مظلوميت و حقانيت ملت ايران به اثبات رسيد و حتي يک وجب از خاک کشور به تاراج نرفت اما هشت سال رنج و مرارت در شرايط نابرابر و خسارتهاي جبران ناپذيري را بر کشورمان تحميل کرد. هوشياري و آمادگي هميشگي ملت و دولت ايران در برابر شرارتهاي احتمالي دشمن تجربه گرانبهايي است که از
8 سال مقاومت مومنانه و جسورانه در برابر استکبار جهاني به دست آمده است. امروز که بار ديگر به دليل استقامت و اصرار مسئولان نظام بر مباني انقلاب اسلامي و عزت کم سابقه جمهوري اسلامي به عنوان يک ابرقدرت منطقه اي به خصوص با بهانه جويي ها و کارشکني برخي از قدرتها در برنامه هسته اي صلح آميز کشورمان، شرايط حساسي بر روابط ايران با کشورهاي استکباري به خصوص آمريکا حاکم است لزوم هوشياري و بيداري مسئولان و مردم در قبال تحرکات و شرارتهاي احتمالي دشمن به مراتب بيشتر و حياتي تراست.
تهديدات اخير صهيونيست ها اگر چه بيشتر شبيه يک بازي کودکانه است اما دليلي بر عدم هوشياري مقامات سياسي و نظامي ايران نيست.
لفاظي ها و بلوف حمله نظامي به جمهوري اسلامي ايران توسط
صهيونيست ها طي چند ماه گذشته آنقدر بي مبنا و تمسخر آميز بوده که تحليل هاي عجيب و غريبي را در بين تحليل گران بين المللي برتابيده است. «انديشکده استراتفور» در مقاله‌اي به نوشته «جورج فرايدمن» آورده است: بجاي ديدن اينکه «نتانياهو» تلاش دارد آمريکا را وادار به حمله کند بهتر است لفاظي او را براي استراتژي آمريکا ارزشمند ببينيم. اسرائيل و آمريکا به لحاظ ژئوپوليتيکي با هم همسو هستند. جنگ‌طلبي اسرائيل به معني قريب‌الوقوع بودن يک حمله نيست، بلکه به معني حمايت از دستورکار آمريکا براي منزوي کردن و حفظ فشار روي ايران است.
«فارن پاليسي » نيز در گزارشي به نوشته «يوهان گالتونگ» نوشت:اسرائيل با حمله به ايران بيش از پيش منزوي خواهد شد و زخم جدي خواهد خورد و غرب با بسته شدن تنگه هرمز مواجه خواهد شد که بحران عميق اقتصادي آن را عميق‌تر خواهد کرد.
اين ژورنال آمريکايي تاکيد کرد:اسرائيل اگر اين ضرب‌المثل قديمي يهودي را مورد توجه قرار دهد بهتر خواهد بود: «بهترين راه براي خلاصي از دشمنان، دوست شدن با آنها است.»
با اين حال دشمنان انقلاب اسلامي بايد بدانند که ايران امروز به لحاظ توان نظامي و امنيتي به هيچ وجه قابل مقايسه با سالهاي آغازين انقلاب نيست. مقامات ارشد سياسي و نظامي ايران نيز به مراتب هوشيار تر و مصمم تر در دفاع از کشور هستند. فرض محال محال نيست اما از نظر مقامات ايران حمله احتمالي صهيونيست ها بدون چراغ سبز آمريکا غير ممکن است و جمهوري اسلامي به صراحت و بدون تعارف اعلام کرده نه تنها خط قرمزي براي خود نمي شناسد بلکه در صورت کوچکترين تحرک نظامي عليه ايران، منافع آمريکا در فواصل مختلف مکاني مورد هدف موشک‌هاي ميانبرد و دوربرد قرار خواهد گرفت.
حضور مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در ميان دلاورمردان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و حضور در تمرين هاي نظامي اين نيروي راهبردي در آستانه هفته دفاع مقدس حکايت از آمادگي و عزم ملت ايران در دفاع از تماميت ارضي و حضور در آبهاي منطقه اي و رصد تحرکات قدرت هاي بين المللي دارد.
امروز موشکهاي ارتش و سپاه قادر به پوشش تمام عرض
خليج فارس هستند. هيچ ناوي نمي تواند از عرض خليج فارس و تنگه هرمز عبور کند که در تيررس موشکهاي نيروي دريايي ارتش نباشد. نيروي دريايي ايران از اواخر سال 1387 و اوايل سال 1388 حضور در آب هاي آزاد بين المللي را آغاز كرد. طي دو سال گذشته ده ها ناوگروه به آبهاي آزاد بين المللي اعم از شمال اقيانوس هند، درياي مديترانه ، درياي سرخ و خليج عدن اعزام شده اند. اين ناوگروه ها ضمن پشتيباني و دفاع از ناوگان تجاري و نفتي جمهوري اسلامي در برابر دزدان دريايي تا کنون ده ها ناو تجاري متعلق به ساير کشورها را نيز از شر دزدان دريايي رهانيده اند. به‌علاوه خودكفايي نيروي دريايي در تعميرات نيمه اساسي زيردريايي سنگين كلاس طارق که در تعميرات آن، حدود 50 هزار قطعه ساخته شده و 200 هزار قطعه تعمير شده است و همچنين آب اندازي سازه اصلي ناوشكن سهند در کنار ساير دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش نشان دهنده آن است که نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران علاوه بر اشراف کامل بر قلمرو دريايي ايران و منطقه، آب هاي آزاد و بين المللي را نيز در تسخير خود دارد.
آمريکايي ها که 32 سال پيش با پشتيباني تمام عيار از رژيم بدعاقبت بعثي نتوانستند ملت تازه انقلابي ايران را به زانو درآورند امروز بهتر از هر کس ديگري مي دانند که ديگر حريف اين ابرحريف و يا ابر قدرت منطقه اي نخواهند شد. بدون شک اين اقتدار مرهون خون هزاران شهيدي است که عاشقانه پاي بناي جديد ايران اسلامي ريخته شد. مقام معظم رهبري در ديدار نيروهاي مسلح منطقه شمال و خانواده‌هاي آنان نظام اسلامي نوين را زمينه ساز تمدن نوين اسلامي خواندند و با تجليل از صبر و بزرگواري خانواده هاي معظم شهيدان افزودند: اگر «صبوريِ ستايش برانگيز» اين خانواده ها نبود، جريان شهادت، با اين شكفتگي و طراوت در كشور جاري
نمي شد و اين حقيقت، منت بزرگ خانواده هاي سرافراز شهيدان بر ملت ايران است.
به يمن و برکت خون اين شهيدان که فاتح ابواب بهشت بودند دفاع 8 ساله ملت ايران مقدس شد و اين تقدس تا ايران و ايراني هست باقي و به يادگار خواهد ماند.
منبع:روزنامه رسالت

۱۳۹۱/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...