نسخه چاپی

بن سلمان:

حمایت بن سلمان از فرمان مهاجرتی ترامپ

مشاور ارشد شاهزاده بن سلمان اعلام كرد فرمان مهاجرتی ترامپ با هدف جلوگیری از ورود تروریست‌ها به آمریكا اتخاذ شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمد بن سلمان"، جانشین ولیعهد عربستان پس از دیدار با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ترامپ "دوست واقعی مسلمانان" است و دستور اجرایی او مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع برخی کشور‌ها به آمریکا، به منظور هدف قرار دادن "اسلام" نیست.
مشاور ارشد شاهزاده بن سلمان در بخشی از سخنانش در نشست مطبوعاتی پس از دیدار دو مقام سعودی و آمریکایی گفت: رئیس جمهور ترامپ توجه ویژه‌ای به روابط دو کشور دارد و دیدگاه اصلی وی حل اختلافات در منطقه است.
وی ادامه داد: عربستان باور ندارد که دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان برخی کشور‌ها در راستای هدف قرار دادن اسلام باشد. این تصمیمی است که با هدف جلوگیری از ورود تروریست‌ها به آمریکا اتخاذ شده است.
مشاور ارشد شاهزاده سعودی افزود: رئیس جمهور ترامپ در این جلسه مراتب احترام خود به دین اسلام را ابراز داشت و آن را یکی از ادیان بزرگ الهی قلمداد کرد که اصول اساسی آن توسط گروه‌های افراطی ربوده شده است.
در دیدار شب گذشته (به وقت تهران) جانشین ولیعهد سعودی و ترامپ، دو طرف درباره ایجاد فرصت‌های گسترده و استثنایی برای شرکت‌های آمریکایی به منظور ورود به بازار عربستان گفتگو کردند. محمد بن سلمان همچنین در این دیدار ادعا کرد توافق هسته‌ای ایران "بد" و برای منطقه "بسیار خطرناک" است.
دونالد ترامپ برای حذف عربستان از فهرست کشورهایی که مشمول ممنوعیت ورود به آمریکا هستند، همواره مورد انتقاد بوده است. مهمترین هدف ترامپ از امضای این دستور اجرایی حمایت از مردم آمریکا در برابر ورود تروریست به این کشور عنوان شده است. مادامیکه مخالفان ترامپ با اشاره به دخالت سعودی‌ها در حادثه ۱۱ سپتامبر اعلام کرده اند کشورهای عربستان، پاکستان و مصر باید در اولویت این فهرست قرار می‌گرفتند

۱۳۹۵/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...