نسخه چاپی

حكم ضدحجاب دیوان دادگستری اروپا با اعتراضات وسیع مواجه شد

دیوان دادگستری اروپا دیروز، ۲۴ اسفند، با صدور حكمی مبنی بر اینكه كارفرمایان حق دارند كاركنانشان را از پوشیدن حجاب منع كنند، اعتراضات زیادی را میان جوامع مسلمان اروپایی برانگیخت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری ایکنا، عالی‌ترین مرجع قضایی اتحادیه اروپا با صدور حکمی اعلام کرد که کارفرمایان در کشورهای عضو اتحادیه حق دارند کارکنانشان را از «پوشیدن هرگونه نماد سیاسی، فلسفی یا مذهبی آشکار» از جمله حجاب منع کنند. این اولین باری است که دیوان دادگستری اروپا درباره پوشش اسلامی حکم می‌دهد.

شورای مرکزی مسلمانان در آلمان با انتقاد شدید از این حکم اعلام کرد: این حکم حتی با آزادی‌های اولیه تأکید شده در کنوانسیون‌های اروپایی حقوق بشر در تناقض است.

این شورا اعلام کرد: قضات دیوان دادگستری اروپا با این حکم درها را به روی تبعیض بیشتر علیه زنان مسلمان در اروپا باز کرده و توان آنان را برای اعتراض به اقدامات تبعیض‌آمیز کاهش داده‌اند.

شبکه اروپایی مقابله با نژادپرستی نیز با محکوم کردن این حکم آن را «ایجاد ممنوعیت برای مسلمانان» خواند.

رسیدگی دیوان دادگستری اروپا به این مسئله پس از آن آغاز شد که یکی از کارکنان شرکتی امنیتی در بلژیک برای به سر کردن روسری از کار اخراج شد و دیوان عالی بلژیک رسیدگی به این پرونده را به دیوان دادگستری اروپا ارجاع داد.

در فرانسه نیز مشتری یک شرکت از آن‌ها خواست تحلیلگر زن این شرکت در جلساتشان بدون حجاب حضور یابد. این زن درخواست برداشتن حجاب در جلسات را نپذیرفت و از کار اخراج شد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...