نسخه چاپی

صادرات نفت عربستان به مصر از سر گرفته شد

وزارت نفت مصر اعلام كرد كه با عربستان سعودی بر سر از سرگیری صادرات نفت به این كشور به توافق رسیده است.


به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت نفت مصر از توافق نفتی بین قاهره و ریاض جهت از سرگیری صادرات نفت از عربستان به مصر خبر داد.

این وزارت خانه عصر روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که قاهره و ریاض به توافق رسیدند که تولیدات نفتی شرکت ملی نفت عربستان به مصر شروع شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی «اکسترا»، وزارت نفت مصر مدعی شده است که توقف صادرات نفت ریاض به قاهره به دلیل شرایط تجاری مرتبط با آرامکو بوده که در سایه تغییرات به وجود آمده در قیمت جهانی نفت و کاهش تولید عربستان اتفاق افتاد.

وزارت نفت مصر در حالی این دلایل را برای توقف صادرات نفت ریاض به قاهره ذکر می‌کند که به گفته ناظران و تحلیلگران، علت توقف صادرات نفت را که تا مرحله قطعی روابط دوجانبه پیش رفت، موضع گیری‌های قاهره در قبال سوریه عنوان داشته‌اند.

دولت مصر در جریان عملیات ارتش سوریه برای باز پسگیری شرق حلب، از اتخاذ موضع علیع دمشق در شورای امنیت خودداری کرد و عربستان برای تلافی این کار صادرات نفت خود را کاملا قطع کرد.

این هفته یک منبع سعودی از ارسال نامه محرمانه عربستان به مصر خبر داد که در آن ریاض، قاهره را تهدید کرده که اگر از محور ایران، روسیه و سوریه دور نشود، باید منتظر عواقب باشد

۱۳۹۵/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...