نسخه چاپی

روسیه ۱۵۰ كارشناس خنثی سازی مین به تدمر سوریه اعزام كرد

خبرگزاری های روسیه از اعزام بیش از ۱۵۰ كارشناس خنثی سازی مین به سوریه خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشج، به نقل از رویترز، خبرگزاری های روسی امروز پنجشنبه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که بیش از 150 کارشناس روسی خنثی سازی مین وارد سوریه شده‌اند تا برای از بین بردن مین های شهر تدمر کمک کنند.

تدمر راه ارتباطی بین مرکز و شرق سوریه به شمار می آید زیرا در فاصله 135 کیلومتری حمص در شرق سوریه و 200 کیلومتری دمشق قرار دارد و با شهر رقه 145 و با دیرالزور 190 کیلومتر فاصله دارد.

ارتش سوریه در دسامبر 2016 و در پی حمله شدید داعش به تدمر از این شهر خارج شد در نتیجه داعش در سه ماه گذشته ضمن اشغال مجدد این شهر به جنایت هایی علیه اهالی آن و نیز تخریب آثار تاریخی آن پرداخت تا جایی که در اقدامی جنایتکارانه 400 نفر از اهالی تدمر را که بیشتر آنان کودکان ، زنان و سالخوردگان بودند،به قتل رساند.

اکنون با آزادسازی تدمر که حد فاصل مرزهای سوریه با عراق است و در فاصله 140 کیلومتری مرز قرار دارد، یک نقطه راهبردی مهم در اختیار نیروهای ارتش سوریه قارر گرفته است و راه پیشروی آنان به سمت شمال یعنی شهر رقه یکی از مهم ترین مراکز استقرار داعش در سوریه و نیز دیرالزور در شمال شرق فراهم شده است.

۱۳۹۵/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...