نسخه چاپی

وزیرامورخارجه ایتالیا: تشكیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی تنها راه حل است

'آنجلینو آلفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر به اراضی اشغالی بار دیگر تنها راه حل مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را تشكیل دو دولت و گفت و گوهای مستقیم دانست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نوشت: 'آنجلینو آلفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر به اراضی اشغالی، روز گذشته «چهارشنبه » پس از دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' و 'رووین ریولین' رئیس رژیم صهیونیستی و در پایان بازدید از موزه 'یاد وشم' در بیت المقدس، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: راه حل مناقشه، چاره دو دولتی است و صلح تنها با گفت و گوی مستقیم بین دوطرف و نه در قالب های دیگر میسر خواهد بود.
آنسا افزود: وزیر امور خارجه ایتالیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران تأیید کرد، همانگونه که 'متئو رنتزی' نخست وزیر پیشین و 'پائولو جنتیلونی' وزیر امورخارجه سابق ایتالیا عنوان کرده بودند، رم در مناسبت های آتی، علیه قطعنامه هایی همچون قطعنامه چند ماه پیش یونسکو درباره بیت المقدس، رأی خواهد داد.
آلفانو گفت: در دیدار با نتانیاهو، نه تنها درباره صلح، بلکه در مورد همکاری های اقتصادی قوی میان اسرائیل و ایتالیا که سطح آن می بایست در تمامی زمینه ها افزایش یابد، نیز گفت و گو شد.
آنسا نوشت: وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد تحریک به خشونت از سوی برخی بخش های جامعه فلسطین، تصریح کرد: از ابومازن خواهد خواست زمینه حذف هرگونه پیام نفرت و خشونت را فراهم آورد. تروریست ها شهید نیستند. ایتالیا از سوی بخش همکاری ها برای توسعه، مبالغ بالایی را به فلسطینی ها اختصاص می دهد و این راهی است که قصد داریم ادامه دهیم.
آنسا افزود: وزیر امورخارجه ایتالیا در پایان دیدار با 'ریاض المالکی' همتای فلسطینی خود در رام الله، در جریان نشست خبری مشترک با وی، اظهار کرد که ایتالیا در مفیدترین مقطع فرآیند صلح، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت.
آنسا نوشت: آلفانو سپس اعلام کرد نشست دولتی میان ایتالیا و فلسطین ظرف پایان سال جاری برگزار خواهد شد.این نشست مهمی برای تمامی جوانب همکاری میان ایتالیا و فلسطین خواهد بود. 'المالکی' نیز به نوبه خود روابط با ایتالیا را بنیادین توصیف کرده و بر «عزم فلسطین برای رسیدن به راه حل دو کشور و از سرگیری مذاکرات» تأکید کرد.
آنسا افزود: وزیر امور خارجه ایتالیا پیش از بازگشت به کشورش با 'ابومازن' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار و گفت وگو کرد.
آنسا نوشت: نتانیاهو نیز در دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا از وی خواست تا رم علیه هرگونه قطعنامه ای مشابه با قطعنامه غیرقابل قبول اخیر در یونسکو، رأی بدهد. آلفانو نیز در بخش دیگری از این دیدار عنوان کرد که رم متعهد است از جوامع یهودی حاضر در ایتالیا در برابر اقدامات ضدیهودی دفاع کند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...