نسخه چاپی

وزیر اول اسكاتلند:نخست وزیر انگلیس از پس دولت دچار هرج و مرج خود بر نمی آید

وزیر اول اسكاتلند در واكنش به اظهارات نخست وزیر بریتانیا در خصوص جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال اسكاتلند پیش از پایان مذاكرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت این اقدام لندن ظالمانه و غیرقابل قبول است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، نیکولا استرجون وزیر اول دولت محلی اسکاتلند گفت ترزا می نخست وزیر بریتانیا سرنوشت کل این کشور را به سمت و سوی بدی می‌برد.

به نوشته روزنامه گاردین، استرجون شامگاه پنج‌شنبه (دیشب) گفت موضع ترزا می در قبال همه‌پرسی استقلال اسکاتلند کاملا ظالمانه و غیرقابل‌قبول است.

وزیر اول اسکاتلند در ادامه در اظهاراتی درباره نخست وزیر بریتانیا گفت که ترزا می بانوی آهنین نیست بلکه کسی است که دولتش دچار هرج و مرج و پیوسته در حال تغییر برنامه است.

این اظهارات خانم استرجون در واکنش به صحبت‌های روز گذشته خانم ترزا می بود که گفته است اسکاتلند نمی‌تواند پیش از اتمام مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) همه‌پرسی استقلال برگزار کند.

ملکه بریتانیا روز گذشته رسما اجرای روند برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را تایید کرد که بدین ترتیب مذاکرات دوساله خروج به زودی آغاز می‌شود.

پیش از آن نیکولا استرجون گفته بود اسکاتلند همه‌پرسی دوم استقلال از بریتانیا را بین پاییز 2018 تا بهار 2019 برگزار می‌کند.

مردم بریتانیا (انگلیس،‌ اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سوم ژوئن سال 2016 در همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا شرکت کردند که مجموعا 52 درصد رای به خروج داده بودند.

از این میان اکثریت شرکت‌کنندگان انگلیس و ولز رای به خروج و اکثر شرکت‌کنندگان اسکاتلند و ایرلندشمالی رای به ماندن داده بودند که همین مساله منجر به مخالفت دولت محلی اسکاتلند با برگزیت شد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...