نسخه چاپی

در حركتی بی سابقه اسرائیل مسئولیت حمله به سوریه را پذیرفت

در اقدامی كم سابقه، ارتش اسرائیل با صدور اطلاعیه‌ای تایید كرده كه جنگنده‌هایش به چند نقطه در خاك سوریه حمله كرده‌اند. در مقابل ارتش سوریه هم ادعا كرده یكی از چهار جنگنده اسرائیلی را ساقط كرده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، در اقدامی کم سابقه، ارتش اسرائیل با صدور اطلاعیه‌ای تایید کرده که جنگنده‌هایش به چند نقطه در خاک سوریه حمله کرده‌اند. در مقابل ارتش سوریه هم ادعا کرده یکی از چهار جنگنده اسرائیلی را ساقط کرده است.

اطلاعیه ارتش اسرائیل بعد از آن صادر شد که در کرانه غربی و مناطق یهودی‌نشین صدای آژیر پرتاب موشک و بعد از آن صدای یک انفجار شنیده شد.

فرماندهی ارتش سوریه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده چهار جنگنده اسرائیل ساعت دو و چهل دقیقه صبح جمعه، هفدهم مارس، با عبور از حریم هوایی لبنان یک پایگاه نظامی را در پالمیرا، شرق حمص هدف قرار دادند.

به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش این کشور "یکی از جنگنده‌های اسرائیل را در آسمان سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است."

اما اسرائیل ادعا می‌کند حملات موشکی سوریه را خنثی کرده و در این عملیات هیچ آسیبی به تجهیزات و نیروهای اسرائیلی وارد نشده است.

خبرنگار دفاعی بی‌بی‌سی می‌گوید حادثه اخیر نشان می‌دهد که میزان تنش‌ها میان دو کشور شدت گرفته است.

سرتیپ محمد عباس، عضو ارتش سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران نیز منهدم کردم یکی از هواپیماهای اسرائیل را تایید کرده و گفته است که اهداف هواپیماهای اسرائیل در این حمله "محقق نشده" و جنگنده‌های اسرائیلی "مناطق کاملا خالی را هدف قرار دادند".

آقای عباس هدف از حملات هوایی اسرائیل را در راستای "طرح آمریکا برای آغاز پروژه تجزیه سوریه و منطقه" بر شمرده است.

پیش از این هم بارها گزارش شده که در جریان جنگ داخلی شش سال گذشته سوریه، اسرائیل کاروان‌های تسلیحات و مواضع نظامی را هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل آن حملات را تایید یا تکذیب نکرده بود.

در یکی از تازه‌ترین رویدادها، اواخر دی ماه گذشته، سوریه ارتش اسرائیل به بمباران غرب دمشق و حمله مجتمع فرودگاه المزه متهم کرد.

به گزارش جام نیوز، رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از حامیان اصلی گروه های ترورستی در سوریه، در سال های اخیر بعد از آنکه نیروهای ارتش سوریه شکست های سنگینی را به تروریست ها وارد کرده اند با حمله جنگنده های خود به مواضع ارتش سوریه تلاش کرده است معادلات نظامی در سوریه را به نفع تروریست ها تغییر دهد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...