نسخه چاپی

شریعت نژاد در گفتگو با نما:

مردم به طبیعت احترام بگذارند

عکس خبري -مردم به طبيعت احترام بگذارند

عضو كمیسیون كشورزی آب و منابع طبیعی گفت: مردم همان گونه كه به جسم خود رحم می كنند ضرورت دارد به طبیعت نیز رحم كنند.

شمس الله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و نماینده مردم تنکابن عباس آباد و رامسر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با این که وظیفه مردم در روز طبیعت چیست؟ گفت: مردم همانطور که به خود احترام می گذارند باید به طبیعت نیز احترام بگذارند.
وی در ادامه افزود: در روز طبیعت مردم بهتر است در هر کجای از طبیعت که مستقر می شوند بعد از اتمام طول استقرارشان آشغال های خود را نیز جمع کنند.
شریعت نژاد بیان کرد: مردم همان گونه که به جسم خود رحم می کنند ضرورت دارد به طبیعت نیز رحم کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی ادامه داد: مردم نباید در روز طبیعت، طبیعت را آلوده کرده و هرکجا از طبیعت آتش روشن کرده اند آتش را بعد از اتمام کارهایشان خاموش کنند.
وی در ادامه بیان کرد: مردم باید در روز طبیعت به گونه ای با طبیعت رفتار کنند که طبیعت از حضور و وجود انسان ها احساس سنگینی نکند.
شریعت نژاد ادامه داد: اگر در روز طبیعت مردم تمام اصول کلی در جهت حفظ طبیعت را رعایت کنند نه تنها به طبیعت کمک کرده اند بلکه به خود نیز کمک کرده اند و می توانند از اکسیژن تولیدی طبیعت به نفع خود استفاده کنند.
نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد در خانه ملت روند افزایش فرهنگ مردم در جهت حفاظت از طبیعت را رو به رشد ارزیابی کرد و بیان داشت: فرهنگ روند حفاظت نسبت به گذشته بیشتر شده است اما در حوزه نیازمندی این روند بیشتر از گذشته شده است.
شریعت نژاد با تأکید بر این مطلب که در پنجاه سال گذشته حفاظت از محیط زیست در کشور ما قالبا فیزیکی است، اظهار داشت: ضرورت دارد تا حفاظت از منابع طبیعی را باید در حوزه فرهنگ رشد دهیم و همگرایی بین مردم بویژه حاشیه نشین ها، جنگل نشینان و مرتع داران را با محیط زیست گسترش دهیم و کاری کنیم که این افراد درک متقابلی از استفاده از منابع طبیعی بدست آورند.
وی بیان کرد: باید به مردم این فرهنگ آموزش داد که اگر از منابع طبیعی درست استفاده نکنند اولین ضرر را به خودشان وارد خواهند کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در خاتمه تصریح کرد: به صرفه است که از نظر اقتصادی ضرورت دارد تا حاشیه نشین ها را از جنگل و مرتع جدا کرده و یا به اندازه ای به آنها اجازه داده شود تا از مرتع و جنگل استفاده کنند.

۱۳۹۶/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...