نسخه چاپی

10 سال زندان برای كوتاه كردن اجباری ریش در آمریكا

عکس خبري -10 سال زندان براي کوتاه کردن اجباري ريش در آمريکا

دادگاهی در آمریكا رهبر و ۱۵ نفر از جامعه آمیش های این كشور را به جرم كوتاه كردن اجباری ریش چند نفر از اعضای جامعه محكوم كرد.

به گزارش بی بی سی، اعضای این گروه در ایالت اوهایوی آمریکا به جرائم ناشی از تنفر محکوم شده اند. سموئل موله، رهبر آنها سال گذشته هم به برنامه ریزی چند حمله مذهبی از این نوع محکوم شده بود. این ۱۶ نفر به اتهام آنچه تلاش برای تبلیغ باورهای ستیزه جویانه مذهبی است به ۱۰ سال زندان محکوم شده اند.

در جامعه آمیش ها تصمیم مجازات در داخل جامعه گرفته می شود و جنایات کمتر به پلیس گزارش می شود.

دادستانها گفته اند موی قربانیان کوتاه شده است چرا که در اعتقاد آمیش ها مو و ریش جنبه روحانی دارد. وکیل مدافعان تصدیق کرده اند که این حملات اتفاق افتاده اما آنها می گويند که حملات به خاطر انجام جرائم ناشی از تنفر نبوده است.

آنها می گویند این حملات بر اثر اختلافات خانوادگی اتفاق افتاده است.

آقای موله به شرکت در این حملات محکوم نیست اما دادستانها می گویند او این کار را تشویق کرده است. شش زن و ۱۰ مرد که ۴ نفر آنها پسرهای آقای موله هستند متهمان اصلی این پرونده اند.

یکی از اسقفهای آمیش که ریشش کوتاه شده است گفت آنها ریش او را از اندازه ای که تا روی سینه اش بوده به قدری کوتاه کرده اند که حال به زیر چانه اش رسیده است.

او گفت که آنها او را در هنگام شب از روی زمین خانه مزرعه اش به بیرون کشاندند.برخی هم می گویند که آنها مردان قربانی این حمله را مجبور کردند در لانه های مرغ بخوانند. موله به دلیل سختگیری شدید مورد انتقاد رهبران جامعه آمیش ها است.

ایالت اوهایو پس از ایالت پنسیلوانیا در آمریکا با جمعیت ۶۱ هزار نفر بزرگترین جامعه آمیشها را در بر دارد.

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...