نسخه چاپی

اصلی‌ترین دلیل‌افزایش قیمت‌مسكن چیست؟

یك كارشناس مسكن بالا رفتن قیمت مصالح و خدمات ساختمانی را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت مسكن دانست و اظهار كرد: وقوع این پدیده قیمت تمام شده مسكن را افزایش داده به حدی كه قدرت خرید را نیز كاهش داده است.

به گزارش نما، شهريار شقاقي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به سود بالا و اطمينان بيشتري كه در بازار طلا وارز نسبت به مسكن وجود دارد، گفت: شرايط موجود در بازار مسكن، بازگشت سرمايه را تضمين نمي‌كند، به همين دليل بسياري از سرمايه‌داران پول خود را در خريد و فروش و مبادلات سودآور سرمايه گذاري مي‌كنند.

وي روند كاهش قيمت‌ها در بازار مسكن را نامحسوس توصيف كرد و ادامه داد: زماني كه تقاضا كم باشد عرضه مجبور است خود را با آن تطبيق داده و قيمت‌ها را متعادل كند. اما در كشور ما اين طور نيست و وقتي فروشنده‌ها به اين نتيجه مي‌رسند كه بايد قيمت‌ها را كاهش داد، موج بعدي تورم از راه مي‌رسد و مانع مي‌شود همين امر سبب شده كاهش قيمت‌ها هميشه جزيي و در عوض افزايش قيمت‌ها تصاعدي و هميشگي باشد.

شقاقي افزايش قيمت مسكن پس از پايان اين دوره را چندان بعيد ندانست و تشريح كرد:‌ وقتي قيمت ارز به دنبال آن مصالح ساختماني افزايش مي يابد، به طور طبيعي مسكن نيز گران مي‌شود و همين امر ركود فعلي را طولاني‌تر مي‌كند زيرا تنها 20 درصد از افراد جامعه توان خريد خانه در هر حالتي را دارند و ديگران قدرت خريد خود را از دست مي‌دهند.

اين كارشناس مسكن راه خروج از فضاي كنوني را چند محوري دانست و ابراز اميدواري كرد با برگشت ثبات اقتصادي، اعتماد سرمايه‌گذاران مجددا جلب شود و با توجه به مسوولان به ساخت و سازها، رونق به بخش مسكن بازگردد.

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...