نسخه چاپی

گفتگوی همگانی تحت شروط بشار اسد

رئیس جمهور سوریه میگوید كه ملت این كشور حامی روند مصالحه هستند و جنگی كه در آن رخ داده در واقع درگیری میان كشورهای حافظ حقوق بین الملل و ناقضان آن است.


به گزارش نما به نقل از مشرق، یک هیئت پارلمانی روسیه و یک هیئت پارلمانی اروپا برای بررسی بحران سوریه به این کشور سفر کردند.

این هیئتها امروز در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفتند.

خبرگزاری «سانا» گزارش داد که در این دیدار اسد تأکید کرد که آنچه در سوریه رخ میدهد، درگیری میان کشورهایی است که خواهان حفظ حقوق بین الملل هستند و در رأس آنان روسیه و چین قرار دارند، و کشورهای که در پی نقض آن هستند؛ نقضی که از رهگذر حمایت از گروههای تروریستی و مداخله در امور داخلی سوریه بروز و ظهور میکند.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد، سوریه همچنان بر اساس دیدگاه خود برای حل بحران از دو مسیر ادامه میدهد: نخست مبارزه با تروریسم و دوم روند سیاسی.

وی با تأکید بر اینکه سوریه آماده است که با همه گفتگو کند، شرط این گفتگو را کنار گذاشتن سلاح و پایبندی به قانون اساسی این کشور عنوان کرد.

اسد با بیان اینکه روند مصالحه در سوریه مورد حمایت ملت سوریه است اظهار داشت که این مصالحه نتایج مثبتی داشته است و جان بسیاری را حفظ کرده و اگر این حمایت نبود دولت نمی توانست به این روند ادامه دهد.

رئیس جمهور سوریه ضمن قدردانی از حمایتهای مسکو در جنگ این کشور علیه تروریسم، خاطر نشان کرد: مسئولان کشورهای اروپایی که ادعا میکنند که به فکر ملت سوریه هستند باید دست از حمایت گروههای تروریستی بردارند.

اعضای هیئتهای پارلمانی روسیه و اروپا نیز بر اهمیت همکاری همه کشورها برای مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کردند.

۱۳۹۵/۱۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...