نسخه چاپی

جایگاه"سینمای افغانستان" در جهان شناخته شده است

رییس اتحادیه سینماگران افغانستان گفت: امروز در هر جشنواره بین‌المللی وقتی فیلم‌های افغانستان به نمایش گذاشته می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد و سینمای ما جایگاه خود را در جهان پیدا كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری میزان، جوان‌شیر حیدری رییس اتحادیه سینماگران افغانستان با اشاره به تاریخچه‌ای از تاریخ سینمای افغانستان گفت: تاریخ سینمای افغانستان را از افتتاح افغان فیلم در سال 1947 می‌توان در نظر گرفت.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب فیلمسازی در افغانستان، گفت: افغانستان در شرایط جنگی به سر می‌برد و ما در پی رشد و پویایی سینما و هنر خویش هستیم اما در شرایط امنیتی تغییر فرهنگ، سینما و فیلمسازی کار دشواری است.

حیدری با انتقاد از عدم توجه دولت به هنر فیلمسازی، گفت: چالش بزرگ را در در برابر هنر و سینمای افغانستان دولت به وجود آورده است در نبود ما قانونی را به تصویب کرده که بر اساس آن فیلم‌سازان مجبور هستند که برای گرفتن جواز فعالیت‌های هنری هزینه‌های را پرداخت کنند.

رییس اتحادیه سینماگران افغانستان گفت: 12 سال پیش پیشنهاد ایجاد یک شهرک هنری را به دولت ارایه کردم اما تنها والی وقت هرات یک شهرک هنری را در این ولایت ایجاد کرد، در این شهرک سالن‌های مجهز برای موسیقی، تئاتر و سینما در نظر گرفته شده و کارهای آن 80 درصد پیش رفته است.

وی با اشاره به رشد هنر فیلمسازی افغانستان در سال‌های اخیر گفت: فیلمسازانی مثل صدیق برمک با فیلم‌های بلندش جوایز معتبر بین‌المللی را به دست آورد و خدمتی‌ جاودانه به سینمای افغانستان کردند.

حیدری در گفت‌و گو با افغانستان‌رو خاطرنشان کرد: امروز در هر جشنواره بین‌المللی وقتی فیلم‌های افغانستان به نمایش گذاشته می‌شود، حتماً برنده می‌شوند و سینمای ما جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است.

۱۳۹۶/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...