نسخه چاپی

معروف‌ترین سالن‌های نمایش جهان+عكس



اسکالا، یکی از معروف‌ترین سالن‌های اپرا و تئاتر ايتاليا و جهان است.

 معروف‌ترين سالن‌هاي نمايش در جهان (عکس)

 تالار اسکالا امروزه گنجایش ٣٦٠٠ نفر را دارد و طی دویست سال گذشته، میزبان بسیاری از هنرمندان پرآوازه جهان بوده است.در محل این تئاتر، پیش از این کلیسایی به نام سنتا ماریا دلا اسکالا قرار داشته که توسط یکی از اعضای خانواده اسکالا، حکمرانان سابق ورونا ساخته شده بود. در سال ١٧٧٦ که ساختمان اولیه تئاتر ساخته شد، نام خود را از این کلیسا وام گرفت. بعدها ساختمان تئاتر بارها در جنگ و بمباران آسیب دید و دوباره بازسازی شد.

اسكالا يك پكيج تجملي دارد كه شامل 2 شب اقامت در هتل 4 يا 5 ستاره ميلان به همرا سه شب شام در رستوران ايتاليايي نزديك هتل است. راهنماي تور گردشگري براي بازديد از موزه اپراس اسكالا دارد. همچنين مي‌توان براي صرف عصرانه در كافه‌تريا نزديك سالن تئاتر قبل از اجراي نمايش حضور داشت.همه اين امكانات با هزينه بين 460 يورو تا 960 يورو در كنار دو شب تئاتر،اپرا و باله امكانپذير است. نورما اثر آنتونيو بليني و فاسكو اثر كارلوس گومز و همچنين اتلو اثر جوزف واردي چند نمونه از تئاترهاي مشهور لا اسكالا هستند.


ليسئو بارسلونا
the liceo de Barcelona
 معروف‌ترين سالن‌هاي نمايش در جهان (عکس)

 اين سالن به عنوان يك سالن خوب در يكي از مشهورترين خيابان‌ها و نماد فرهنگي بارسلونا يعني لاس رامبلاس واقع شده است. شهرت اين سالن به خاطر قدمت تئاتر، سنت‌ها و رسوم همچنين شخصيت شهر بارسلونا است كه به عنوان يكي از بهترين سالن‌ها در جهان محسوب مي‌شود.

اين سالن 2292 صندلي در 6 سطح مختلف دارد.

در سال 1847 افتتاح شد و مجددا در سال 1999 توسط معمار مشهور ايگناسي دسولا مولارز بازسازي شد. افرادي همچون لوئيس اندرو، روزا كولل، فرانسيس ماركو، جورج بنجامين و كورت ويل در اين سالن نمايش خود را به روي صحنه بردند. بهاي بليت بسيار متفاوت است از 2 دلار براي تئاترهاي قديمي شروع مي‌شود و براي اجراهاي جديد به 30 تا 50 دلار و در جاهاي مختلف با امكانات بيشتر مثل يك وعده شام به همراه يك بليت سينما و استفاده از محيط و بازديد از موزه به 100 دلار مي‌رسد.


تئاتر كولون
teatro colon
 معروف‌ترين سالن‌هاي نمايش در جهان (عکس)

 اين سالن در شهر بوئنس آيرس واقع شده است كه شامل مهم‌ترين مركز فعاليت‌هاي هنري در آمريكاي لاتين محسوب مي‌شود. بهترين هنرمندان براي يك اجراي با كيفيت به اين سالن مراجعه مي‌كنند. اين سالن 8200 متر مربع است و توانايي پذيرش 2487 تماشاچي را دارد. اين سالن در سال 1908 بعد از بيست سال ساخته شد كه اجراهاي معروفي مانند اتللو اثر وتردي و هملت اثر توماس را به خود ديده است.

نرخ بليت در اين سالن‌ها نسبت به نوع تئاتر يا اپرا و باله بين 30 دلار تا 80 دلار است.

گراند تئاتر ربت
Rabat Grand Theatre
 معروف‌ترين سالن‌هاي نمايش در جهان (عکس)

 این بنا در آینده‌ای نزدیک بزرگترین سالن تئاتر جهان شناخته خواهد شد. نام این سازه عظیم Rabat Grand Theatre است که تا پایان سال ۲۰۱۴ در مراکش ساخته مي‌شود. فضای اصلی این بنا ۴۷۰۰۰ مترمربع با زیر بنای ۲۷۰۰۰ متر مربع مي‌باشد که بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی شده. این سالن دارای دو بخش آمفی تئاتر با ظرفیت كه 2050 صندلي در سالن و 520 صندلي در جايگاه ويژه است و مي‌تواند 7000 نفر را در خود جاي دهد. بنا به گفته طراحان، هزینه تمام شده این سالن تئاتر ۱2۰میلیون يورو خواهد بود.

ال رئال مادريد
Teatro Real de Madrid


اين سالن يكي از اصلي ترين خانه‌های اپرا ملقب به ال رئال واقع در اسپانيا است كه در مركز و قلب شهر مادريد قرار دارد. اين بنا يكي از معروف ترين بناهايي است كه نمايانگر تاريخ پايتخت و يكي از مهمترين مراكز تئاتر در اسپانيا به شمار مي‌رود.در سال 1850 ساخته شد، اما به علت تخريب مجددا در تاريخ 1997 با معماري متفاوتي بازسازي شد.1746 نفر گنجايش دارد. از اجراهاي معروف آن مي‌توان به اپراي فاوست اثر گونود اشاره كرد.

بليت آن به نسبت محل تعريف شده سالن با امكانات ارائه شده از 40 يورو تا 200 يورو مي‌باشد.

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...