نسخه چاپی

حذف گزارش اسكوا دلیل اعتراض فلسطینی ها به سازمان ملل

شخصیت‌های سیاسی ارشد فلسطین در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوتیرز، دبیر كل سازمان ملل و دفتر این نهاد جهانی در شهر غزه، از سازمان ملل به خاطر حذف گزارش نژادپرستی رژیم صهیونیستی كه كمیسیون اجتماعی و اقتصادی غرب آسیا (اسكوا) تهیه كرده بود، انتقاد كردند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی؛ رهبران جناح‌های سیاسی مختلف فلسطینی در نامه‌ای به سازمان ملل به حذف گزارشی انتقادآمیز از رژیم صهیونیستی به دلیل اعمال «رژیم آپارتاید» علیه مردم فلسطین اعتراض کرده‌اند.
سامی نعیم از جبهه عربی فلسطین گفت: «در نامه ما از دبیر کل سازمان ملل خواسته‌شده است در مواردی که به رسانه‌ها اعتماد ندارد از سرزمین‌های اشغالی بازدید کند تا واقعیات آپارتاید و بی‌عدالتی‌ای را که در پی اشغالگری اسرائیل علیه فلسطینیان اعمال‌شده است، از نزدیک مشاهده کند. پیام دوم ما برای ریما خلیف است. ما در نوار محاصره‌شده غزه از چنین قهرمانی برای انتشار این گزارش قدردانی می‌کنیم.»
خالد بطش از رهبران جهاد اسلامی فلسطین گفت: «ما در اعتراض و برای مخالفت با سیاست دبیر کل سازمان ملل اینجا هستیم. حذف این گزارش فقط فرصتی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد تا به سیاست‌های آپارتاید و نژادپرستانه خود ادامه دهد. امروز دبیر کل با سرپوش نهادن بر جنایات اسرائیل بر مرگ آگاهی این نهاد صحه گذاشته است.»
به گفتۀ یک مقام رسمی سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، گوتیرز جمعه گذشته حذف گزارش اسکوا را از تارنمای این کمیسیون خواستار شده بود.

۱۳۹۶/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...