نسخه چاپی

تیراندازی خارج از پارلمان انگلیس/ لندن امنیتی شد

در پی تیراندازی در خارج از پارلمان انگلیس دو نفر كشته و دوازده نفر زخمی شدند. در پی این تیراندازی، ساختمان پارلمان انگلیس بسته شد.

به گزاش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تصویربردار رویترز گفت: دست کم 12 زخمی بر روی پل وست مینستر در خارج از پارلمان انگلیس افتاده اند. پلیس انگلیس اعلام کرد روز چهارشنبه حادثه تیراندازی در پل وست مینستر نزدیک پارلمان انگلیس در لندن رخ داد.
وضع زخمی ها در حادثه لندن فاجعه بار است
سی ان ان وضع زخمی ها را در تیراندازی لندن فاجعه بار توصیف کرد.
نیک رابرتسون خبرنگار ارشد بین المللی سی ان ان در گزارشی زنده از لندن به این شبکه گفت:« شمار بیشتری از آمبولانسها وارد منطقه ای در لندن شده اند که تیراندازی در آنجا رخ داده است. شماری از مقامات بلندپایه پلیس در محل حاضر شده اند. محل تیراندازی به صحنه جرم تبدیل شده است و تدابیر امنیتی ویژه ای در آنجا به اجرا گذاشته شده است. اعضای پارلمان انگلیس در گروههای بیست نفری با تدابیر امنیتی از محل خارج می شوند. گفته می شود وضع زخمی ها در این ماجرا، فاجعه بار است.»


فرد کشته شده در حمله لندن عامل حمله بود
شاهد ماجرای تیراندازی لندن گفت: فرد کشته شده در تیراندازی، عامل حمله بوده است.
به گزارش سی ان ان، شهروند انگلیسی که در محل وقوع حادثه امروز لندن حضور داشت در گفتگو با این شبکه گفت.. امروز شاهد برخورد یک دستگاه خودرو به درهای ورودی ساختمان پارلمان انگلیس بودیم. بعد هم صدای تصادف اتوبوس را شنیدیم. بعد از آن، هیاهوی زیادی بوجود آمد و مردم درحال فرار بودند. فرد مهاجم به سمت دروازه ورودی ساختمان پارلمان رفت و به سمت یکی از نیروهای پلیس رفت و او را با ضربات چاقو هدف قرار داد. بعد از این اتفاق، افسران پلیس به سمت فرد مذکور رفتند و بعد هم صدای چندین تیراندازی شنیده شد. پنج نفر را دیدم که روی زمین افتاده بودند. وحشت زیادی بوجود امده بود. به نظرم، نیروهای پلیس با تیراندازی خود توانستند فرد مهاجم را از پای دربیاورند.

چند افسر پلیس در میان زخمی های حمله لندن
به گزارش آسوشیتدپرس از لندن،‌ رئیس پلیس لندن اعلام کرد در حمله امروز این شهر، شماری از مردم از جمله چند افسر پلیس زخمی شده اند.
حضور بالگردهای امدادی در محل تیراندازی در لندن
سی ان ان حضور بالگردهای امدادی را در محل تیراندازی لندن نشانه جدی بودن رویداد لندن توصیف کرد.
سی ان ان افزود: پس از وقوع تیراندازی لندن در نزدیک ساختمان پارلمان انگلیس، شمار زیادی آمبولانس در محل حاضر شده اند. بالگردهای امدادی بر فراز منطقه نیز در حال گشت زنی هستند. حضور بالگردها در این محل نشانه جدی بودن مشکل و وخیم بودن وضع زخمی هایی است که در این تیراندازی ها زخمی شده اند. بالگردهای امدادی که در محوطه ساختمان به زمین نشسته اند، هنوز پرواز نکرده اند. بیمارستانهایی در اطراف این محل وجود دارد. اما به هرحال، هنوز مصدومان احتمالی به بیمارستانها انتقال پیدا نکرده اند.

دو کشته در حادثه تیراندازی در انگلیس
رویترز به نقل از اسکای نیوز گزارش داد دو نفر در حمله نزدیک پارلمان انگلیس در لندن کشته شده اند.
تعطیلی مترو در انگلیس
به گزارش رویترز، به درخواست پلیس انگلیس،‌ ایستگاه متروی خیابان منتهی به پارلمان انگلیس تعطیل شد.
رویترز اعلام کرد پلیس انگلیس پس از حمله نزدیک پارلمان در لندن، تحقیقات کامل ضد تروریستی را آغاز کرده است.
عضو پارلمان انگلیس از زخمی شدن یک افسر پلیس با ضربات چاقو در ماجرای تیراندازی لندن خبر داد.
کوین برینان در گفتگو با سی ان ان از داخل ساختمان پارلمان انگلیس گفت:«وقتی رویداد امروز در بیرون ساختمان پارلمان انگلیس رخ داد ما در آستانه رای گیری بودیم. باوقوع این اتفاق، جلسه به حال تعلیق درامد و رئیس مجلس عوام به ما در این خصوص اطلاع رسانی کرد. ظاهرا یک فرد مهاجم به یکی از افسران پلیس در محوطه ساختمان پارلمان، با چاقو حمله کرده و او را هدف حمله قرار داده است. نیروهای امنیتی در این محل، فرد ضارب را هدف گلوله قرار دادند. رویداد دیگری هم رخ داده که به یک دستگاه خودرو در مقابل درهای ورودی اصلی این ساختمان مربوط است.»
به گزارش رویترز، رسانه ها به نقل از منابع پزشکی اعلام کردند در جریان حمله به پارلمان انگلیس، یک زن کشته شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از اسکای نیوز،‌ نخست وزیر انگلیس اعلام کرد ریاست نشست اضطراری کمیته امنیتی درباره حادثه لندن را به عهده می گیرد.

پلیس انگلیس در توییتر اعلام کرد :« حدود ساعت دو و 40 دقیقه عصر ، وقوع حادثه ای در پل وست مینستر گزارش شد. پلیس در محل این حادثه که در آن از سلاح گرم استفاده شده است حضور دارد.»
این منبع افزود: دست کم 12 زخمی بر روی پل وست مینستر در خارج از پارلمان انگلیس افتاده اند.
این درحالی است که پیشتر یک مسئول پارلمانی از زخمی شدن دو نفر به ضرب گلوله در تیراندازی خارج پارلمان انگلیس خبر داد. در پی این تیراندازی، ساختمان پارلمان انگلیس بسته شد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان هم از بروز صدای مهیب در مقابل پارلمان انگلیس خبر داد.
شاهدان به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که نیروهای مسلح در مکان حاضر شده اند.
سی ان ان به نقل از یک عضو پارلمان انگلیس افزود، دو نفر خارج از ساختمان پارلمان انگلیس هدف تیراندازی قرار گرفته اند. تدابیر شدید امنیتی در اطراف این ساختمان به اجرا گذاشته شده است.

ساعت دو و چهل و پنج دقیقه بعدازظهر به وقت محلی انگلیس، تماسی با پاسگاه پلیس در لندن انجام شد که به وقوع رویدادی در اطراف پل وست مینیستر در نزدیک ساختمان پارلمان انگلیس مربوط بود. این پل نزدیک ساختمان پارلمان واقع است. گفته می شود در این مکان با استفاده از سلاح گرم، تیراندازی شده است. صدای تیراندازی هایی در این منطقه به گوش رسیده است. پارلمان انگلیس نیروهای امنیتی خاص خودش را دارد و نیروهای پلیس اطراف ساختمان نیز حضور دارند و درنتیجه کمبود نیروهای امنیتی مطرح نیست. ساختمان پارلمان انگلیس محل مجلس عوام و مجلس اعیان این کشور است. مسئولان انگلیسی تاکنون اطلاعات چندانی در این خصوص منتشر نکرده اند. گزارشها از احتمال زخمی شدن افرادی در این رویداد و بر روی پل نزدیک ساختمان پارلمان حکایت دارد.

عضو پارلمان انگلیس از ورود یک نفر به محوطه پارلمان و تیراندازی پس از آن خبر داد
جرالد هووارث در گفتگو با سی ان ان از داخل ساختمان پارلمان انگلیس گفت.. امروز مجلس عوام انگلیس جلسه داشت که رویداد امنیتی رخ داد. با اجرای تدابیر امنیتی ، ما در داخل ساختمان مانده ایم. صداهای مهیبی از بیرون ساختمان پارلمان انگلیس به گوش می رسد . یکی از این صداها بسیار بسیار مهیب بود. ظاهرا فردی وارد محوطه ساختمان پارلمان شده بود که نیروهای امنیتی پلیس درمقابل او قرار گرفتندو تیراندازی هایی رخ داد. بالگردهای امدادی وارد محوطه فضای سبز ساختمان پارلمان شده اند. جلسه پارلمان به حال تعلیق درآمده است.
جرالد هووارث گفت:« هنوز معلوم نیست که تیراندازی امروز در مقابل ساختمان پارلمان انگلیس، رویدادی تروریستی بوده باشد. تدابیر شدید امنیتی در منطقه به اجرا گذاشته شده است. هنوز این ماجرا تمام نشده است. ما در داخل ساختمان هستیم. یک خودرو درمقابل ساختمان پارلمان انگلیس متوقف شده است و نیروهای امنیتی در اطراف آن حضور دارند.

۱۳۹۶/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...