نسخه چاپی

رئیس هیات مركزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفتگو با نما:

پیش بینی ثبت نام 250 الی 400 هزار نفر برای شوراها /انتخابات الكترونیكی درشهرهای 7 تا 9 نفر عضو شورای شهر

عکس خبري -پيش بيني ثبت نام 250 الي 400 هزار نفر براي شوراها /انتخابات الکترونيکي درشهرهاي 7 تا 9 نفر عضو شوراي شهر

محمد محمودی شاه نشین گفت : بعضی داوطلبان كه اصل مدرك لیسانس آنان به جهت دانشجو بودن در اختیار دانشگاه است و نتوانسته اند گواهی از آن ارائه دهند، تدابیری اتخاذ شده تا این مشكل نیز رفع شود بر این اساس دستور العملی داده شده است كه فعلا ثبت نام انجام شود و سپس بعد از تعطیلات اصل مدرك خود را كه الزامی می باشد ارائه دهند .

محمد محمودی شاه نشین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در گفتگو با خبرنگار نما درباره روند ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت : خوشبختانه درآخرین روز سال 95 علی رغم اینکه نزدیک ساعات تحویل بود،اما استقبال ثبت نام کنندگان چشم گیر بود در نخستین روز ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا تعداد 16 هزارو375 نفر ثبت نام کرده اند.
همچنین دستگاههای اجرایی از جمله عوامل وزارت کشور،هیات های اجرایی و نظارتی و دستگاههای خدماتی مثل پست،ثبت احوال و مراجعی که باید گواهی عدم سوء پیشینه راصادر کنند حضوری فعال داشتند.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه در روز نخست بیش از 16 هزار نفر نام نویسی کرده اند ،پیش بینی ما این است که در مجموع در این دوره بین 250 هزار تا 400 هزار ثبت نام کنند.
وی در خصوص مشکلات پیش آمده درروز اول در روند ثبت نام برخی از افراد گفت: بعضی داوطلبان که اصل مدرک لیسانس آنان به جهت دانشجو بودن در اختیار دانشگاه است و نتوانسته اند گواهی از آن ارائه دهند، تدابیری اتخاذ شده تا این مشکل نیز رفع شود بر این اساس دستور العملی داده شده است که فعلا ثبت نام انجام شود و سپس بعد از تعطیلات اصل مدرک خود را که الزامی می باشد ارائه دهند .
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباره کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی در این دوره گفت: ما بالغ بر 1075 شهر داریم که 5 نفر در این دوره عضو شورا خواهند شد،همچنین نزدیک به 15 هزار روستای ماهم 3 نفر را روانه شورا خواهند کرد.2 شهر اصفهان و مشهد هم دارای 15 عضو و تهران هم 21 نفر عضو شورااسلامی می شوند.ما بقیه شهرها هم عموما با کاهش اعضا روبرو هستند.
محمودی اظهار داشت :درخصوص عدم سوء پیشینه هم تدابیری اتخاذ شده تا داوطلبان بواسطه اینکه این امر زمان بر هست، برای ثبت نام نیز دچار مشکل شوند.از این رو فرمی است که مورد توافق قرار گرفته تا در مهلت 15 روزه داوطلبان برای ارائه سوءپیشینه اقدام کنند تا فرصت ثبت نام از آنان گرفته نشود. بررسی صلاحیت داوطلبان هم از همان روز ثبت نام ها بصورت کلی آغاز می شود و پس از آن موضوع استعلام 4 گانه از مراجع ذی صلاح انجام می گیرد.
محمودی در خصوص برگزاری انتخابات شوراها بصورت الکترونیکی نیز گفت:معروف ترین شهرهایی که انتخابات بصورت الکترونیکی درآن برگزار می شود ، شهرهای تهران از جمله پردیس و اندیشه خواهد بود.همچنین بخش اول احراز هویت رای دهندگان در کل کشور بصورت الکترونیکی و آنلاین است .
قاسم میرزایی نکو عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ، در خصوص روند برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در گفتگو با خبرنگار نما گفت: ما عمدتا شهرهای دارای 7 تا 9 نفر عضو شورای شهر را برای برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی مدنظر قرارداده ایم که مجموعا 10 یا 11 هزار حوزه رای گیری تحت پوشش الکترونیکی اخذ رای قرار خواهند گرفت.که بر این اساس 36 هزار صندوق برای این امر اختصاص پیدا کرده است که از این میان 5 هزار صندوق بعنوان پشتیبان قرار خواهند گرفت.
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در خوص تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات افزود:برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای شهرحاصل تلاش چندین ساله وزارت کشور است که با توجه به تمهیداتی که در این خصوص انجام شده با هم برگزاری این نوع از انتخابات را در برخی شعب قبول کردیم تا در آینده شاهد سراسری شدن انتخابات الکترونیکی باشیم .اسامی شهرهایی که در آن انتخابات شوراها بصورت الکترونیکی برگزار میشود را تا چند روز آینده نهایی میکنیم.
گفتنی است که پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

۱۳۹۶/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...