نسخه چاپی

رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران در گفتگو با نما :

15 فروردین آخرین مهلت ارئه گواهی عدم سوء پیشینه /سه برابر شدن تعداد ثبت نام كنندگان شوراها

عکس خبري -15 فروردين آخرين مهلت ارئه گواهي عدم سوء پيشينه /سه برابر شدن تعداد ثبت نام کنندگان شوراها

معاون سیاسی فرمانداری تهران گفت: به عنوان مجری انتخابات، مهم ترین پیام رهبر معظم انقلاب را این می‌دانیم كه زمینه مشاركت حداكثری را فراهم‌كنیم

علی‌اصغر ناصربخت ،معاون سیاسی فرمانداری تهران در گفتگو با خبرنگار نما گفت: باتوجه به اینکه مهلت ثبت نام برای انتخابات شوراها 6 فروردین به پایان می رسد ،اما اشخاصی که موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده اند ،در محل ثبت نام متعهد می شوند که تا 15 فروردین این گواهی را تحویل دهند.در صورت عدم ارائه این گواهی ثبت نام این دسته از افراد ملغی خواهد شد. طبق ماده 46 قانون انتخابات شوراها نیز مراجع قانون استعلام کننده شامل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال می باشند.
وی در خصوص زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهرو روستا گفت: این انتخابات همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت برگزار می‌شود.پیش‌بینی های ما این است که شنبه و یکشنبه هفته آینده روزهای شلوغی را برای ثبت نام در پیش داشته باشیم.از این رو به داوطلبین پیشنهاد می کنیم که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
معاون سیاسی فرمانداری تهران در خصوص مدارک لازم جهت ثبت نام داوطلبان تصریح کرد:حداقل مدرک تحصیلی برای داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها ،مدرک لیسانس است،که باید حتما هنگام ثبت نام آخرین مدرک تحصیلی ، اصل شناسنامه عکس دار ،اصل کارت ملی و اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه را به همراه کپی از مدارک خود به همراه داشته باشند.
وی افزود:بیشترین مشکل ثبت نام کنندگان هم در رابطه با ناقص بودن مدارک داوطلبین است که هم روند نام نویسی خود و نیز سایر داوطلبین را با مشکل مواجه کرده است.از این رو تقاضا مندیم که داوطلبان حتما پیش از نام نویسی اطلاع کافی از مدارک لازم داشته باشند.
معاون سیاسی فرمانداری تهران اظهار داشت: تعداد داوطلبین در این دوره بر اساس اصلاحیه در مورد قانون شهر و روستا کاهش خواهد یافت که این تصمیمی بوده است که در متن قانون اصلاح شده است.
علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشورهم با حضور در فرمانداری تهران در خصوص روند ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها گفت:براساس آماری که ما دراختیار داریم ،به ویژه نسبت به دوره قبل که 4 سال پیش برگزار شد، در این دوره علی رغم اینکه ثبت نام در ایام نوروز بود اما به طور متوسط افرادی که ثبت نام کرده اند 3 برابر دوره پیش بودند.موضوعی که نوید یک انتخاباتی با شکوه را با مشارکت حداکثری می دهد.این موضوع همچنین طلیعه‌ای برای این است که در جامعه ما احساس مسئولیت وجود دارد آن هم به ویژه در مورد انتخابات .
رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد:من از فرمانداران و بخشداران تشکر می کنم که در این روزها تلاش بی وقفه ای را برای ثبت نام از داوطلبان داشتند.در ضمن از مراجع 4 گانه استعلام از ثبت نام کنندگان هم تشکر می کنم ،امیدوارم که ما در جریان این امر بتوانیم زمینه برگزاری هر چه بهتر برگزاری انتخابات را در 29 اردیبهشت مهیا کنیم .درخواست من از نامزدهای عزیز این است که اخلاق رارعایت کنند و در چارچوب قانون حرکت کنند.
همچنین احمدی تاکید کرد: ما به عنوان مجری، نسبت به تامین امنیت و سلامت انتخابات ،بی‌طرفی، بی‌نظری و بی‌غرضی در اجرای انتخابات تعهد داریم به ویژه آنجا که رأی مردم حق‌الناس است باید آن را به طور دقیق رعایت‌ و از حقوق مردم دفاع کنیم و انشاءالله که بتوانیم امانتدار خوبی باشیم.
احمدی در خصوص زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت:داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری از سه شنبه 22 فروردین تقارن با میلا حضرت علی (ع) به مدت 5 روز فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.ستاد انتخابات کشور در تعامل با هیات های نظارت و بر اساس زمان بندی های صورت گرفته تمام اقدامات لازم را انجام داده است تا مشکلی در خصوص روند برگزاری انتخابات نباشد.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جوار حرم رضوی گفت: به عنوان مجری انتخابات، مهم ترین پیام رهبر معظم انقلاب را این می‌دانیم که زمینه مشارکت حداکثری را فراهم‌کنیم.

۱۳۹۶/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...