نسخه چاپی

انس روزانه با قرآن با ایده ای خلاقانه

عکس خبري - انس روزانه با قرآن با ايده اي خلاقانه

دبیرخانه گفتمان قرآنی طرحی را در نظر گرفته است كه بر اساس آن هر فرد به صورت روزانه یك صفحه از قرآن كریم را تلاوت خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایکنا، دبیرخانه گفتمان قرآنی که به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی اخیراً فعالیت خود را آغاز کرده است، برای فرهنگ سازی قرائت روزانه قرآن کریم، طرحی را از روز ۱۴ فروردین ماه به اجرا در خواهد آورد که در آن طی دو سال هر فرد یک ختم قرآن را انجام خواهد داد و انس روزانه با قرآن کریم نیز پیدا خواهد کرد.

میزان تمسک به قرآن و قرائت آن در جامعه کنونی ما در وضعیت نامطلوبی دارد به گونه ای که عموم جامعه به مهجوریت قرآن اذعان دارند و هرکس با توجه به سطح دغدغه خود در تکاپو برای بهبود اوضاع است.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری در باب لزوم قرائت حداقل یک صفحه قرآن در روز و تلاش های دغدغه مندان قرآنی بستری ایجاد شده تا روزی یک صفحه قرآن در اکثر محافل مذهبی و مساجد قرائت شود. این بستر ایجاد شده خود زمینه ساز فعالیت های بعدی خواهد بود مشروط به آنکه هماهنگی های لازم بین این محافل ایجاد شود تا متحدانه عَلَم رفع مهجوریت از قرآن را بلند کنند. شروع این اتحاد می تواند با هماهنگ کردن قرائت در این محافل باشد.

اینگونه که در یک روز مشخص صفحه مشخصی از قرآن در کل کشور قرائت شود تا جایی که تقویم های ما مزین به شماره صفحات قرآن شوند. این اتحاد زمینه تبلیغات در سطح کلان را آماده می کند به صورتی که صدا و سیما و شبکه های مجازی می توانند در اختیار ترویج قرائت قرآن در کل کشور قرار گیرند و این سنت حسنه در محافل مذهبی تقویت شود و به منازل هم کشیده شود.

علاوه بر آن علمای قرآنی ما با توجه به هماهنگی پیش آمده در مراجعه مردم به قرآن می توانند نکات ارزشمند آن صفحات را از طریق رسانه های مختلف به عموم مردم انتقال دهند و در حد توان خود پرده از بطن های نهفته قرآن بردارند و سطح قرآنی جامعه را ارتقا دهند.

برای ایجاد این هماهنگی و رسیدن به اهداف ذکر شده دبیرخانه گفتمان قرآنی اقدام به چاپ تقویم قرآنی واحد نموده و درصدد جریان سازی آن بین محافل قرآنی کشور است. این تقویم که تصویر آن را مشاهده می کنید از روز چهاردهم فروردین ماه از صفحه یک قرآن آغاز می شود و در روز پایانی سال نود و هفت قرآن ختم می شود. در این طرح روزهای جمعه مختص مرور نکات یاد گرفته شده از قرآن در طول هفته در نظر گرفته شده است.

همچنین یکی از غرفه های فعال در نمایشگاه قرآنی راهیان نور واقع در پادگان دوکوهه، غرفه «جنبش من قرآنی ام» بود که به لطف خدا توانست به وسیله زائران حاضر، بالای ۳۰۰۰ محفل مذهبی را هماهنگ کند. البته هماهنگی های جنبش فقط به حضور در نمایشگاه قرآنی راهیان نور محدود نمی شود و فعالیت هایی در سطوح مدیریتی و رسانه ملی صورت گرفته که امید به همکاری این بخش ها است.
دغدغه مندان قرآنی که در جریان این طرح قرار می گیرند می توانند در حد توان خود به هماهنگ کردن محافل مختلف با جنبش بپردازند و جهت کسب اطلاعات بیشتر یا درخواستی جهت هماهنگی با شماره ۰۹۳۶۵۷۴۵۲۱۰ (محسن جعفرخان) تماس حاصل کنند.

۱۳۹۶/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...