نسخه چاپی

طی 10 روز بدن خود را از قند سم زدایی كنید

اگر شیرینی، شیرین است پس قند چیست؟ قند یعنی دیابت، سرطان، زوال عقل، افسردگی، آكنه، ناباروری و بیماری‌های قلبی. می بینید چندان شیرین به نظر نمی‌رسد! بنابراین در این نوشتار با ما همراه باشید تا رژیم غذایی ۱۰ روزه برای سم زدایی بدن از قند را برای تان بگوییم.


به گزارش نما به نقل از «بهداشت نیوز» با توجه به برخی از پژوهش‌ها، یک فرد معمولی امریکایی حدود ۶۸ کیلو شکر در سال مصرف می‌کند. درحال‌حاضر میانگین وزن مردان امریکایی ۸۸ کیلوگرم و میانگین وزن زنان امریکایی ۷۵ است. در دهه‌ی ۱۹۶۰ متوسط وزن مردان امریکایی ۷۵ کیلوگرم و متوسط وزن زنان امریکایی ۶۳ کیلو بود.

دِهِ فوق‌العاده (روشی برای تنظیم دوباره‌ی بدن و مغزتان)

بسیار جالب است که، بیش از ۶۰۰ نفر رژیم غذایی مارک هایمن ام.دی را امتحان کرده‌اند و در طول مدت ۱۰ روز ۱۸۱۴ کیلو از وزن‌شان را از دست دادند. سوالی که هر کسی باید از خود بپرسد این است که آخرین باری که ۳ کیلو از وزن‌تان را در کم‌تر از دو هفته از دست دادید، کی بود؟ و چه‌قدر برای این کار زحمت کشیدید؟ این رژیم غذایی گرسنگی ندارد، حاوی غذاهای بی‌مزه یا یک برنامه‌ی غذایی خسته‌کننده نیست، هیچ محرومیتی ندارد، و فقط به سادگی طرز فکر شما را نسبت به غذاها تغییر می‌دهد. این رژیم غذایی توسط دکتر هایمن طراحی شده و حاوی غذاهایی است که اعتیاد به مصرف قند را از بین می‌برند، بدن و مغز شما را دوباره تنظیم می‌کنند، کمک‌تان می‌کنند که قند را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و زندگی‌تان را دوباره به‌دست بیاورید.

رژیم غذایی ۱۰ روزه برای سم زدایی بدن از قند

در این نوشتار ۱۰ ایده‌ی فوق‌العاده برای سم زدایی بدن از قند و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌بینید که تنها در طول ده روز روی بدن‌تان تاثیر خواهد گذاشت.

۱. تصمیم خود را برای سم زدایی بدن از قند بگیرید
۲. بوقلمون سرد
کسی که معتاد به الکل است با یک لیوان نوشیدنی سیر نمی‌شود، همین موضوع در مورد شما هم صدق می‌کند. شما فقط باید جلوی خودتان را بگیرید. از خوردن تمام اشکال قند، همه‌ی محصولات تهیه شده از آرد، و همه‌ی شیرین‌کننده‌های مصنوعی دست بردارید زیرا آنها سوخت و ساز را کند می‌کنند، ولع خوردن را زیاد می‌کنند و باعث ذخیره شدن چربی می‌شوند. به مدت ۱۰ روز هر گونه مواد غذایی که در جعبه است، بسته‌بندی شده، یا دارای برچسب است، اجتناب کنید. به جای این خوراکی‌ها، مواد غذایی واقعی و کامل بخورید.

۳. کالری‌های خود را ننوشید.
به گفته‌ی دکتر هایمن کالری به صورت قند مایع بدتر از مواد غذایی جامدی است که حاوی شکر یا آرد هستند. ثابت شده است که یک قوطی نوشابه در روز شانس چاق شدن بچه‌ها را تا ۶۰ درصد و شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را در زنان تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد.

۴. پروتئین پر قدرت
از آن‌جایی که پروتئین یک منبع انرژی بدون کربوهیدرات است، به متعادل شدن قند خون و سطح انسولین کمک می‌کند. روزتان را با خوردن تخم‌مرغ محلی یا یک نوشیدنی تهیه شده از پروتئین شروع کنید. از آجیل، دانه‌ها، تخم‌مرغ، ماهی، مرغ یا گوشت ارگانیک در هر یک از وعده‌های غذایی‌تان استفاده کنید. پروتئین کمک می‌کند که به مدت طولانی‌تری سیر بمانید زیرا به آرامی تجزیه می‌شود و کم‌کم انرژی مورد نیازمان را به ما می‌رساند. به طور متوسط ۱۱۵ تا ۱۷۰ گرم – حدودا به اندازه‌ی کف دست‌تان – برای هر وعده کافی است.

۵. کربوهیدرات‌های خوب
شما می‌توانید تمام انواع سبزیجات را بخورید – به جز آن‌هایی که نشاسته دارند مانند سیب‌زمینی، سیب‌زمینی شیرین، کدو تنبل یا چغندر. اما در صورت تمایل می‌توانید در این ده روزه هر چه‌قدر که دوست دارید کلم بروکلی، گل کلم، کلم کالی، مارچوبه، فلفل، لوبیا سبز، قارچ، کدو سبز، گوجه فرنگی، و کنگر فرنگی بخورید.

۶. با چربی به مبارزه‌ی قند بروید!
چربی باعث می‌شود شما احساس کنید کاملا سیر هستید. همچنین قند خون را متعادل می‌کند و یک بخش ضروری از ساختار سلولی است.

۷. برای شرایط اضطراری آماده باشید.
وجود فست فودهای بی‌شمار و دستگاه‌های فروش خودکار ممکن است هر کسی را وسوسه کند، به ویژه هنگامی که سطح قند خون افت کرده‌است. در چنین مواقعی به توصیه‌ی دکتر هایمن عمل کنید:

“شما نیاز به یک بسته‌ی غذایی اضطراری دارید. من همیشه یکی با خودم دارم که پر از پروتئین، چربی‌های خوب، و تنقلات سالم است بنابراین هرگز مجبور نمی‌شوم که یک انتخاب بد داشته باشم. در بسته‌هایی که من برای خودم آماده می‌کنم این خوراکی‌ها وجود دارد: کمی کره‌ی بادام زمینی، بادام، گردو، تخمه‌ی کدو تنبل، یک تکه گوشت بوقلمون یا ماهی سالمون، یک قوطی ساردین یا مقداری بلوبری وحشی شیرین‌نشده.”

۸. پریشانی یا استرس؟
هورمون استرس، کورتیزول، باعث می‌شود شما احساس گرسنگی کنید، و این امر منجر به ذخیره شدن چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود، و می‌تواند به دیابت نوع ۲ منجر شود. کشیدن نفس عمیق عصب واگ را فعال می‌کند. این عصب سوخت و ساز بدن را از حالت ذخیره‌سازی چربی به حالت سوزاندن چربی تغییر می‌دهد، و به سرعت شما را از حالت استرس خارج می‌کند. خیلی ساده تمرین پنج نفس عمیق دکتر هایمن را دنبال کنید:

“خیلی راحت پنج نفس عمیق و آهسته بکشید – با ۵ شماره هوا را داخل بکشید و با ۵ شماره هوا را خارج کنید. ۵ بار این کار را تکرار کنید. خودشه! این کار را قبل از هر وعده غذا انجام بدهید. و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد! ”

۹. التهاب را به سرعت از بین ببرید.
دو آلرژی غذایی پنهانی که بسیاری از افراد دارند، حساسیت به گلوتن و فراورده‌های لبنی است. بیشتر مردم تمایل زیادی به خوردن این خوراکی‌های آلرژی‌زا دارند. ترک کردن این خوراکی‌ها ممکن است دشوار باشد، حتی به مدت ۱۰ روز، اما آن را امتحان کنید و خواهید دید که انرژی‌تان را دوباره به‌دست می‌آورید و از ولع خوردن خوراکی‌ها خلاص خواهید شد.

۱۰. خواب کافی
از چند دانشجو خواسته شد که ۲ ساعت کم‌تر از ۸ ساعت خواب توصیه شده بخوابند. این امر به افزایش هورمون‌ها گرسنگی، کاهش هورمونهای سرکوب‌کننده‌ی اشتها و ولع زیاد به خوردن خوراکی‌های قندی و کربوهیدرات‌های تصفیه شده منجر شد. هنگامی که به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابید، به دنبال انرژی هستید و مواد خوراکی دارای قند بالا به طور ناگهانی انرژی شما را افزایش می‌دهد، و همان‌طور ناگهانی نیز انرژی‌تان افت می‌کند. خواب بهترین راه است برای این‌که خیال‌تان راحت باشد ولع خوردن از شما دور می‌ماند.

۱۳۹۶/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...