نسخه چاپی

آسانسوری كه با نیروی انسان حركت می كند، تماشا كنید

عکس خبري - آسانسوري که با نيروي انسان حرکت مي کند، تماشا کنيد

به تازگی یك شركت هلندی دستگاه جدیدی به نام Vertical Walking ساخته است كه می تواند جایگزین آسانسور شود. نیروی این دستگاه توسط انسان تأمین می شود و افراد با استفاده از آن می توانند با نیروی بسیار كمی بین طبقات یك ساختمان جابه جا شوند.

به گزارش نما به نقل از کلیک، اجداد ما روزی آزادانه در میان درخت ها تاب می خوردند و می توانستند در محیط اطراف خود در هر جهتی حرکت کنند؛ اما در دنیای مدرن امروز وضعیت کاملا فرق کرده است و در ساختمان های مرتفع فقط می توانیم بالا و پایین برویم و حتی برای این رفت و آمد ساده هم باید از پله ها و آسانسورها استفاده کنیم. امروزه پله ها، آسانسور و بالابرها فضای ارزشمند زیادی در ساختمان ها اشغال می کنند. از سویی دیگر آسانسورها و بالابرها سیستم پیچیده و قیمت زیادی دارند و در اکثر اوقات نیازمند تعمیر یا ارائه خدمات مرتبط با نگه داری هستند. به تازگی یک شرکت هلندی به نام Rombaut Frieling نمونه اولیه وسیله جدیدی به نام Vertical Walking را ساخته است که نیروی آن توسط انسان تأمین می شود. نیروی لازم برای استفاده از این وسیله جدید، تنها ۱۰ درصد نیروی لازم برای بالا رفتن از پله ها است؛ اما افراد با استفاده از آن می توانند از تعداد زیادی از طبقات به راحتی بالا بروند.

طراحان این وسیله جدید به بیان این مطلب پرداخته اند که در آینده میلیاردها انسان با فضاهای شهری جدیدی مواجه خواهند شد که بدون تردید به دلیل قیمت بالای زمین، آسمان خراش ها و برج هایی زیادی با تعداد طبقات بیشتری در آن ها ساخته خواهند شد. استفاده از آسانسورها و بالابرها در این ساختمان ها ایده خوبی نیست؛ زیرا هم فضای زیادی را اشغال می کنند و هم هزینه استفاده از آن ها زیاد است؛ از سوی دیگر استفاده از پله هم تنها برای ساختمان هایی میسر است که تعداد طبقات آن ها در حد محدودی باشد. علاوه بر این با افزایش ساختمان ها، فضای سبز کمتری در شهرها وجود خواهد داشت که باعث می شود افراد فضای کمتری برای ورزش و تحرک در اختیار داشته باشند. این در حالی است که مقداری تحرک برای انسان ضروری است. اینجا است که اهمیت Vertical walking مشخص می شود.

در این وسیله از یک قرقره، یک ریل عمودی که تعدادی گیره در آن تعبیه شده است و یک صندلی استفاده شده است و افراد با استفاده از آن می توانند به تدریج از طبقات بالا بروند. همانطور که گفتیم تنها با ۱۰ درصد نیروی لازم برای بالا رفتن از پله ها می توانید از این وسیله استفاده کنید. این وسیله توسط تعداد زیادی از مردم مورد آزمایش قرار گرفته است و حتی یک فرد نقض عضو و یک فرد مبتلا به بیماری MS نیز آن را امتحان کرده اند.



در این وسیله جدید، فرد در حالی که بر روی یک صندلی نشسته است، خود را با استفاده از ریل های عمودی به بالا می کشاند. استفاده از طناب های لاستیکی که همانند فنر عمل می کنند و سیستم قرقره ای تحت فشار در این دستگاه موجب شده است که فرد به راحتی بتواند بالا برود. در ضمن گیره هایی نیز در قسمت های مختلف ریل های عمودی تعبیه شده است که با قرار گرفتن صندلی در آن ها، فرد می تواند در بین طبقات مختلف استراحت کند.

به دلیل اینکه استفاده از این دستگاه به نیروی کمی نیاز دارد، حتی افرادی که دارای معلولیت هستند، نیز می توانند از آن استفاده کنند. در ضمن این دستگاه در چند نمایشگاه طراحی داخلی، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

۱۳۹۶/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...