نسخه چاپی

اقدام تازه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان

بر اساس خبر روزنامه آمریكایی نیویورك تایمز، به زودی در ایستگاه‌های مترو شهر نیویورك تبلیغات ضدجهاد به نمایش گذاشته خواهد شد كه اهانت‌آمیز است.

به گزارش همشهری به نقل از خبرگزاری آلمان این آگهی‌ها به اصطلاح تبلیغات ضدتروریسم است و در آن از واژه "وحشی" برای اشاره به "جهاد" استفاده شده است.

این آگهی با جمله "در هر جنگی میان انسان متمدن و وحشی، از انسان متمدن حمایت کنید" آغاز شده و با این جمله در میان دو ستاره داوود خاتمه می‌یابد که "از اسراییل حمایت کنید. جهاد را شکست دهید."

مجمع حمل و نقل کلان شهر نیویورک که مسوول شبکه گسترده متروها و اتوبوس‌ها در شهری با بیش از هشت میلیون نفر جمعیت است، در ابتدا با انتشار این آگهی مخالفت و علت ممنوع کردن آن را زبان "تحقیرآمیز" آگهی معرفی کرد.

اما در ماه ژوئیه وقتی قاضی یک دادگاه فدرال حکم داد که ممنوعیت این آگهی، مطابق اصلاحیه اول قانون اساسی آمریکا، ناقض حقوق موسسه‌ای است که این آگهی را خریداری کرده، مجمع شکست خورد.

انتظار می‌رود این آگهی ابتدا در هفته آینده در 10 ایستگاه مترو نصب شود.

این روزنامه به نقل از ارن دونوان، سخنگوی مجمع در پاسخ به سوالی درباره زمان بندی انتشار این آگهی نوشت: دست ما بسته است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر در بسیاری از کشورها اعتراضات ضدآمریکایی به دلیل انتشار فیلمی توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) جریان دارد.

قاضی این پرونده به مجمع دوهفته فرصت داده است تا در سیاست خود برای انتشار آگهی ها تجدید نظر یا دادخواست دیگری را ارایه کند. مجمع تا کنون هیچ کدام از اقدامات را انجام نداده است.

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...