نسخه چاپی

100 تن هر ماه در جنگ یمن كشته می شوند

سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود از كشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر در ماه در جریان جنگ یمن خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: به طور میانگین هر ماه 100 نفر در جنگ یمن جان خود را از دست می دهند که اکثر این قربانیان بر اثر تجاوز و حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به خاک و خون کشیده می شوند.

در بیانیه شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است: بیش از 4773 غیرنظامی تاکنون در یمن کشته و بیش از 8272 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

تازه ترین قربانیان شامل 32 پناهجوی سومالیایی و یک غیرنظامی یمنی هستند که بر اثر گلوله باران ناو جنگی ائتلاف سعودی و تیراندازی بالگردهای آپاچی در حمله به یک فروند قایق در سواحل یمن در هفته گذشته، جان خود را از دست دادند. در این حمله حداقل 10 نفر نیز ناپدید شدند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که حدود 60 درصد جمعیت یمن در آستانه گرسنگی و قحطی شدید قرار دارند.

سخنگوی برنامه جهانی غذا در ژنو در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما به شدت نگران این هستیم که یمن در آستانه قحطی قرار گرفته است. از 22 استان یمن ، 7 استان در حالت فوق العاده 4 قرار دارند که یک سطح قبل از اعلام قحطی است.

برنامه جهانی غذا هم اکنون برای حدود 7 میلیون نفر در یمن هر ماه مواد غذایی تامین می کند که این رقم کمتر از نیمی از جمعیت 17 میلیون نفری این کشور است.

۱۳۹۶/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...