نسخه چاپی

عامل حملات خونین در لندن مدتی در عربستان بسر برده است

مقامات عربستان سعودی اذعان كردند كه "خالد مسعود" عامل حمله اخیر در جلوی پارلمان انگلیس مدتی در عربستان بوده و در آنجا تدریس می كرده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، مقامات سعودی اذعان کردند که فرد مهاجم در مقابل پارلمان انگلیس در شهر لندن، مدتی در عربستان تدریس می کرده است.

مقامات عربستان سعودی اذعان کردند که "خالد مسعود" عامل حمله اخیر در جلوی پارلمان انگلیس مدتی در عربستان بوده و در آنجا تدریس می کرده است.

سفارت عربستان سعودی در انگلیس با صدور بیانیه ای گفت :" خالد مسعود از نوامبر 2005 تا نوامبر 2006 و از آوریل 2008 تا آوریل 2009 در عربستان حضور داشت و پس از دریافت ویزای کار، به عنوان مدرس زبان انگلیسی در این کشور فعالیت داشت.

این سفارتخانه افزود:م سعود توانست از طریق یک وکیل مورد اعتماد از سوم تا هشتم مارس، برای ادای عمره ویزا گرفته و وارد عربستان شود و وی در مدت زمان حضورش در این کشور اقدامی مرتکب نشد تا سروکارش به نهادهای امنیتی بیافتد و نیزهیچ پرونده قضائی در این کشور نداشته است.

گفتنی است که خالد مسعود ابتدا طی حمله با خودروی شاسی بلند و عبور با سرعت در طول مسیر پیاده روی پل "وست مینیستر" در نزدیکی پارلمان، عابران را زیر گرفت و سپس خود را به ورودی پارلمان انگلیس رساند و با کارد، نگهبان آن را نیز از پای درآورد اما به ضرب گلوله نگهبانان، نقش بر زمین شد و ساعتی بعد، پلیس اعلام کرد وی فوت کرده است.

در این حملات تروریستی، 5 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

۱۳۹۶/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...